Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13655
Title: Формування конкурентних переваг українських підприємств в умовах економічної кризи спричиненої воєнним часом
Other Titles: Formation of competitive advantages of Ukrainian enterprises in the conditions of economic crisis caused by wartime
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Островерх, Ганна Євгенівна
Орехов, М.В.
Kalicheva, Natalia
Ostroverkh, Hanna
Orehov, Maksim
Keywords: сектор економіки
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
бізнес-середовище
конкуренція
криза
нестабільність
economic sector
competitiveness
competitive advantages
business environment
competition
crisis
instability
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Каличева Н. Є. Формування конкурентних переваг українських підприємств в умовах економічної кризи спричиненої воєнним часом / Н.Є. Каличева, Г.Є. Островерх, М.В. Орехов // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2022. – № 78-79. – С. 77-86.
Abstract: UA: Конкурентна перевага є мінливою, її важко отримати і ще важче підтримувати та зміцнювати за допомогою споживачів, які через свою індивідуальну поляризацію вибору підтверджують визнання результатів діяльності та присуджують конкурентні переваги, обумовлюючи таким чином конкурентний рейтинг компаній, присутніх на ринку. Аналіз показав, що підприємства не приділяють достатньої уваги оцінці своїх конкурентних переваг. В статті запропоновано основні типи компромісів для створення конкурентних стратегій для українських підприємств. Крім того, на підставі проведеного дослідження, вище керівництво зможе обирати оптимальну стратегію поведінки в конкурентному середовищі. Ці пропозиції стануть корисними для топ-менеджерів і дирекції фірм для формування конкурентних переваг, що є одним із вирішальних чинників успішного розвитку підприємства у сучасних умовах.
EN: Competitive advantage is variable, difficult to obtain and even more difficult to maintain and strengthen with the help of consumers who, through their individual polarization of choice, confirm recognition of performance results and award competitive advantages, thus determining the competitive rating of companies present in the market. The analysis showed that enterprises do not pay enough attention to the assessment of their competitive advantages. The article proposes the main types of compromises for creating competitive strategies for Ukrainian enterprises. In addition, on the basis of the conducted research, the top management will be able to choose the optimal strategy of behavior in a competitive environment. These proposals will be useful for top managers and management of companies for the formation of competitive advantages, which is one of the decisive factors for the successful development of the enterprise in modern conditions. To determine competitive advantages, enterprises need to pay attention to the following factors: monitor market/industry statistics, monitor internal indicators that indicate three types of economic cost pressures, study and analyze how location affects. Factors affecting competitiveness also vary by geography and industry. Areas that rely on manufacturing from other regions may be more vulnerable to energy and food inflation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13655
ISSN: 2075 - 4892
Appears in Collections:№ 78-79

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf5.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.