Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/141
Title: Модульно-декомпозиційний опис конструкції залізничних тягових приводів
Other Titles: Модульно-декомпозиционное описание конструкции железнодорожных тяговых приводов
Module-decomposition description of the construction of railway tractiondrivers
Authors: Павшенко, Андрій Васильович
Бобрицький, Сергій Владиславович
Громов, Володимир Ігоревич
Pavshenko, Andriy
Bobritskiy, Sergiy
Gromov, Vladimir
Keywords: тяговий привод
модульно-декомпозиційна схема
конструкційні елементи
тяговый привод
модульно-декомпозиционная схема
конструкционные элементы
traction drive
modularly-decomposition scheme
structural elements
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Павшенко, А. В. Модульно-декомпозиційний опис конструкції залізничних тягових приводів [Текст] / А. В. Павшенко, С. В. Бобрицький, В. І. Громов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Випуск 178. - С. 7-13.
Abstract: UA: Проведено аналіз несправностей основних модулів конструкції тягового та моторвагонного рухомого складу. Обґрунтовано актуальність проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на удосконалення конструкцій існуючих тягових приводів з метою підвищення їх надійності. Досліджено існуючі підходи до класифікації тягових приводів. Подано новий модульно-декомпозиційний опис конструкції тягових приводів, який дає змогу розглядати окремі конструктивні елементи, що входять до складу основних модулів. Наведено приклад застосування запропонованого опису при аналізі несправностей елементів тягового привода моторвагонного рухомого складу. EN: The analysis malfunctions of the main modules of the traction and motor-vehicle rolling stock components operated in the regional branch of "Southern Railway" PJSC "Ukrainian Railway" has been confirmed. It is noted that the traction drive accounts for almost a third of all malfunctions of rolling stock. The urgency of research and development works aimed at improving the designs of existing traction drives is grounded in order to increase their reliability. The existing approaches to the classification of traction drives are described. The mentioned disadvantages of the classification, taking into account only the degree of subgrade of the traction electric motor and gearbox. An approach to the modular description of the design of a modern traction drive is considered. Using the principles of hierarchy and blocking (decomposition), a new modulardecomposition description of traction drives is proposed. At the same time, five hierarchical levels with a certain amount of decomposition elements were allocated on each of them. At the first level, the description of the design is the most generalized. In turn, the decomposition elements of the fifth level are the constituents of the design of the main modules, which are accepted by the base ones. This description allows to consider separate structural elements included in the main modules (for example, for the module of traction gear transmission the basic elements adopted the upper and lower gear casing, mounting elements, gear, gear shaft, gear, sealing elements). Of particular importance is the use of the proposed approach in solving complex scientific and technical problems associated with increasing the reliability of the functioning of traction drives. An example of the application of the proposed description in the analysis of faults of elements of the traction tooth gear unit of the traction drive of the motor wagon rolling stock of the EP series is given.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/141
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 178

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pavshenko.pdf733.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.