Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14289
Title: Формування системи управління якістю на залізничному транспорті
Other Titles: Formation of quality management system for railway transport
Authors: Овчиннікова, Вікторія Олексіївна
Скосарєва, М.Ю.
Ovchynnikova, Viкtoria
Skosareva, Marina
Keywords: залізничний транспорт
управління
якість
транспортна послуга
процесний підхід
railway transport
management
quality
transport service
process approach
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Овчиннікова В. О. Формування системи управління якістю на залізничному транспорті [Електронний ресурс] / В. О. Овчиннікова, М. Ю. Скосарєва // Інфраструктура ринку. - 2019. - Вип. 33. - С. 217-221.
Abstract: UA: У статті встановлені сучасні тенденції ринку транспортно-логістичних послуг. Визначені проблеми управління якістю і забезпечення на його основі конкурентоспроможності залізничних перевезень як на внутрішньому ринку транспортних послуг, так і на міжнародному. Доведена необхідність формування системи управління якістю для залізничного транспорту. Досліджені базові концептуальні положення менеджменту якості. Визначені особливості процесу управління на залізничному транспорті в умовах цифрової економіки. Удосконалено концептуальні положення формування системи управління якістю залізничного транспорту, що запропоновано ґрунтувати на процесному підході.
EN: The article establishes modern tendencies of the market of transport-logistic services. The problems of quality management and provision on the basis of the competitiveness of railway transportation on both the internal market of transport services and international ones are determined. The necessity of forming a quality management system for railway transport is proved. The basic conceptual provisions of quality management have been investigated, which allowed to identify the main categories related to this system of knowledge. The features of the management process on railway transport in the conditions of the digital economy are determined. It is proved that the following tools should be considered as a basis for the construction of a quality management mechanism for railway transport: standardization and certification of products; internal quality systems; state supervision over observance of standards, norms and rules; internal production and technical quality control. Quality management relies on the use of the following four types of methods: economic organizational and administrative, educational methods and methods of material incentives. The conceptual provisions of the formation of a railway transport quality management system, which is proposed to be based on a process approach, have been improved.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14289
ISSN: 2519-2868 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova.pdf151.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.