Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14290
Title: Ключові аспекти виробничого менеджменту
Other Titles: Key aspects of manufacturing management
Authors: Овчиннікова, Вікторія Олексіївна
Тарасенко, А.О.
Ovchynnikova, Viкtoria
Tarasenko, Anna
Keywords: підприємство
менеджмент
виробництво
функціональна стратегія
тактичні функції
стратегічні функції
enterprise
management
production
functional strategy
tactical functions
strategic functions
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Citation: Овчиннікова В. О. Ключові аспекти виробничого менеджменту [Електронний ресурс] / В. О. Овчиннікова, А. О. Тарасенко // Інфраструктура ринку. - 2019. - Вип. 33. - С. 241-245.
Abstract: UA: У статті під час досліджень встановлено, що подолання наслідків кризових явищ у роботі вітчизняних підприємств і перехід до стійкого зростання потребує істотного переосмислення ключових аспектів виробничого менеджменту. Визначені особливості впровадження виробничого менеджменту. Окреслено перелік питань, які повинен вирішувати виробничий менеджмент під час управління підприємством. Сформовані головні завдання виробничого менеджменту. Доведена необхідність формування виробничої стратегії та визначені основні альтернативні стратегії виробництва: повне задоволення попиту; виробництво продукції з орієнтацією на середньостатистичний попит; виробництво з урахуванням реально наявного мінімального попиту; використання наявного виробничого потенціалу; створення нового виробництва; зміни в технологічному процесі.
EN: In the article during the research it was established that the overcoming of the consequences of crisis phenomena in the work of domestic enterprises and the transition to sustainable growth requires a substantial rethinking of key aspects of production management. The peculiarities of introduction of production management are defined. The list of issues to be addressed by the production management in the management of the enterprise is outlined. The main tasks of production management are formed: constant development and introduction into production of new types of products; systematic reduction of expenses of all kinds for the production of the product; improvement of quality, consumer characteristics while reducing the cost of the product; reducing costs at all stages of the production and sales cycle, while constantly developing new types of products, expanding the range of finished products and changing its range. The necessity of formation of a production strategy, formed on the basis of product strategies and related to decision-making concerning: acquisition or organization of new production, is proved. modernization, reconstruction, technical re-equipment of operating productions; improvement of the structure of the main, auxiliary and service industries, the relationship between them; establishing an effective relationship between the object and the subject of management.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14290
ISSN: 2519-2868 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova.pdf149.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.