Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1436
Title: Вентильні реактивні двигуни. Сучасний стан і перспективні напрями досліджень
Other Titles: Switched reluctance motors. Modern state and perspective directions of scientific researches
Authors: Зінченко, Олена Євгенівна
Zinchenko, Elena
Keywords: електричні двигуни
вентильні реактивні двигуні
аналіз
electric motors
switched reluctance motors
analysis
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Зінченко О. Є. Вентильні реактивні двигуни. Сучасний стан і перспективні напрями досліджень / О. Є. Зінченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 157. - С. 164-168.
Abstract: UA: Подано аналіз сучасного стану і перспективних напрямів досліджень при проектуванні вентильних реактивних двигунів. Проаналізовано переваги і недоліки вентильних реактивних двигунів порівняно з іншими типами електричних двигунів. Особливу увагу приділено таким напрямам досліджень: зниження пульсацій електромагнітного моменту і акустичного шуму; математичні моделі і адекватний опис процесів; регулювання вентильних реактивних двигунів; методики розрахунку.
EN: The analysis of the modern state and perspective directions of researches is presented at planning of switched reluctance motors. The paper presents a brief review of evolution of switched reluctance motors. Dignities and lacks of switched reluctance motors are analyses as compared to other types of electric motors. The special attention is spared to such directions of researches: decline of pulsations of electromagnetic moment and acoustic noise; mathematical models and adequate description of processes; adjusting of valve ramjets; methodologies of calculation. In the article the analysis of directions of researches is given on the decline of pulsations of moment and acoustic noise. Exactness of mathematical specification of parameters and descriptions of engine is determined by the degree of adequacy of mathematical model, fixed in his basis. Actuality of choice of control system and control algorithms is shown. The analysis of design calculation of geometrical sizes of the magnet core of the switched reluctance motors. The criteria of calculation are shown.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1436
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 157

Files in This Item:
File SizeFormat 
Zinchenko.pdf174.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.