Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/146
Назва: Модель формування системи залізничного швидкісного руху у великих містах на основі визначення попиту на перевезення
Інші назви: Model of formation of the railway system in the large cities on the basis of determining the demand for transportation
Автори: Запара, Віктор Мефодійович
Запара, Ярослав Вікторович
Ільєнко, Володимир Володимирович
Семенюк, Євгенія Олександрівна
Zapara, Viсtor
Zapara, Yaroslav
Ilienko, Volodymyr
Semenyuk, Yevheniia
Chervyakov, Vitali
Ключові слова: попит
швидкісний рух
залізничні перевезення
великі міста
пасажиропотік
інтервальна концепція
demand
high-speed traffic
rail transportation
large cities
passenger traffic
interval concept
Дата публікації: 2018
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Запара В. М. Модель формування системи залізничного швидкісного руху у великих містах на основі визначення попиту на перевезення / В. М. Запара, Я. В. Запара, В. В. Ільєнко, Є. О. Семенюк, В. В. Червяков // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Випуск 178. - С. 49-58.
Короткий огляд (реферат): UA: Запропоновано підходи до визначення попиту на швидкісні залізничні пасажирські перевезення у великих містах, розроблено теоретичні основи реалізації інтервальної концепції моделювання попиту на переміщення. У подальшому подані дослідження можуть бути використані для визначення доцільності функціонування швидкісних пасажирських перевезень у великих містах, компонування составів та складання розкладу руху швидкісних поїздів, побудови та реконструкції залізничної інфраструктури.
EN: The offered approaches to the definition of demand for high-speed rail passenger transportation in large cities, the theoretical bases of realization of the interval concept of modeling of demand for movement are developed. The value of capacity of transport areas is proposed to be determined based on the results of surveys of passenger traffic on high-speed rail transport. This is due to the fact that these characteristics of the transport process are the most objective and stable. The calculation of capacity of transport areas is carried out in two main stages. At the first, the capacity for departure and arrival within the higher transport areas is determined. At the second stage, the values of the capacities of the higher transport areas are locally allocated between the transport areas within their borders. The main parameters for which the distribution is carried out is the population density and density of workplaces, taking into account the size of the transport areas. The basis for local distribution of capacities on large areas of urban territory, for which it is impossible to provide a large degree of detail of transport characteristics, may be the characteristics of resettlement and employment of the population. A prerequisite for modeling a passenger correspondence matrix is the implementation of a number of constraints in which the determination of demand for passenger high-speed rail services can be considered correct. The criteria for optimization are the amount of transport work and the average range of passengers. The conducted research is the basis for developing a model of job density and building an imitation model for the formation of demand conditions for high-speed rail passenger traffic in large cities. Subsequent studies may be used to determine the expediency of high-speed passenger transportation in large cities, layout of compilations and scheduling of high-speed trains, construction and reconstruction of railway infrastructure.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/146
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Розташовується у зібраннях:Випуск 178

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zapara.pdf243.01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.