Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14811
Title: Формалізація оцінки ремонтної складової життєвого циклу електропоїзда
Other Titles: Formalization of electric train repair component life cycle assessment
Authors: Калабухін, Юрій Євгенович
Мартинов, Ігор Ернстович
Мартинов, Станіслав Ігорович
Kalabukhin, Yuri
Martynov, Igor
Martynov, Stanislav
Keywords: життєвий цикл
електропоїзд
капітальний ремонт
ремонт
склад
life cycle
electric train
overhaul
maintenance
repair component
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Калабухін Ю. Є. Формалізація оцінки ремонтної складової життєвого циклу електропоїзда / Ю. Є. Калабухін, І. Е. Мартинов, С. І. Мартинов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2023. - Випуск 203. - С. 44-56.
Abstract: UA: У статті розглянуто питання математичного опису ремонтної складової життєвого циклу електропоїзда ЕПЛ9т. Техніко-економічна оцінка цієї частини життєвого циклу тягового рухомого складу в цьому випадку залежить від довговічності та ремонтопридатності техніки. В основу математичного опису покладено нормативи планово-попереджувальної системи ремонту тягового рухомого складу залізниць України, зокрема електропоїзда серії ЕПЛ9т. Техніко-економічний розрахунок з використанням запропонованого математичного підходу дає можливість досить точно оцінити ремонтну складову життєвого циклу. Це у свою чергу дасть змогу в подальшому використовувати його для розроблення повної математичної моделі життєвого циклу електропоїзда.
EN: The article deals with the issue of the mathematical description of the repair component of the life cycle of the EPL9t electric train. At present, the development and use of the concept of the life cycle of traction rolling stock of railway transport is given considerable attention by both equipment manufacturers and its users. For Ukrainian railways, this scientific direction is especially relevant due to the fact that traction rolling stock is significantly worn out both physically and morally. This necessitates the rapid renewal of railway equipment through the acquisition of samples of domestic or foreign production. The feasibility study for choosing an alternative option for updating technology in world practice is based on the concept of the life cycle. The life cycle of an electric train covers a significant period of time. It includes both repair and operational components. The repair component is associated with carrying out technological measures to maintain it in a technically sound condition and periodically renew its original technical characteristics. This is facilitated by a system of scheduled preventive repairs. The determining factors in this case are the durability and maintainability of equipment. The results of forecasting long-term investment projects for the renewal of railway equipment depend on how accurately the technical and economic assessment of this component is given.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14811
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 203

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalabukhin.pdf726.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.