Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14829
Title: Experimental study of the method and device for wheel-sets acoustic monitoring of railway cars in motion
Other Titles: Експериментальне дослідження методу та пристрою акустичного контролю колісних пар під час руху вагона
Authors: Bondarenko, V.V. 
Skurikhin, D. I.
Vizniak, R. I.
Ravlyuk, V.H.
Skurikhin, V. I.
Бондаренко, В’ячеслав Володимирович
Скуріхін, Дмитро Ігоревич
Візняк, Руслан Іванович
Равлюк, Василь Григорович
Скуріхін, Владислав Ігорович
Keywords: railway transport
cars
wheel-sets
monitoring of technical condition
acoustic control method
field studies
spectrogram
peak factor
залізничний транспорт
вагони
колісні пари
моніторинг технічного стану
метод акустичного контролю
польові дослідження
спектрограма
пік-фактор
Issue Date: 2019
Publisher: Національний гірничий університет
Citation: Bondarenko V. V. Experimental study of the method and device for wheel-sets acoustic monitoring of railway cars in motion / V. V. Bondarenko, D. I. Skurikhin, R. I. Vizniak, V. H. Ravlyuk, V. I. Skurikhin // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2019. - № 4. - С. 30-36.
Abstract: EN: Improving the technology of maintenance of wheel-sets of passenger cars using the on-board monitoring system and the acoustic monitoring method. Methodology. Field studies of the acoustic monitoring method were conducted in accordance with the requirements of the current standards using a professional sound recorder. The initial data were analyzed using the licensed software, acoustic signal envelopes were computed using the Hilbert transform, and the values of the peak factor of the acoustic signal from the interaction of the wheel and the rail in the frequency bands were calculated. The methods for detection of damages of wheel-sets in the railways of different countries were analyzed and an alternative approach to monitoring the technical condition of wheel-sets in motion of cars was proposed. Field investigations of the acoustic monitoring method were conducted, the obtained data were processed and analyzed, informative diagnostic signs were defined. The results of the study were used for programming and configuring the acoustic monitoring device for wheel-sets.
UA: Проведено аналіз методів виявлення пошкоджень колісних пар на залізницях світу й запропоновано альтернативний підхід до моніторингу технічного стану колісних пар під час руху вагона. Проведені польові дослідження методу акустичного контролю, обробка та аналіз отриманих даних, виявлені інформативні діагностичні ознаки. Результати дослідження застосовані для програмування й налаштування пристрою акустичного контролю колісних пар.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14829
ISSN: 2071-2227 (print); 2223-2362 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
 Bondarenko.pdf370.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.