Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15113
Title: Забезпечення ремонтного господарства депо оптимальним розміром запасів
Other Titles: Provision of the maintenance service of the depot with the optimal size of repair stocks
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Пономаренко, Олена Вячеславівна
Яковлев, Сергій Сергійович
Krasheninin, O.
Ponomarenko, O.
Yakovlev, S.
Keywords: оптимальний розмір замовлення
питомі витрати на замовлення
optimum size of the order
unit costs to order
Issue Date: 2017
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Крашенінін О. С. Забезпечення ремонтного господарства депо оптимальним розміром запасів / О. С. Крашенінін, О. В. Пономаренко, С. С. Яковлев // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2017. - № 3. - С. 95-100.
Abstract: UA: Традиційна система технічного обслуговування (ТО), поточного ремонту (ПР) рухомого складу (РС) передбачає обов’язкове забезпечення ремонтного господарства оборотним запасом вузлів і агрегатів. В сучасних умовах зв'язаний капітал у вигляді запасів економічно не завжди обгрунтований з урахуванням зниження обсягів перевезень і старінням локомотивного та вагонного парку. Відповідно до цього в статті розгядається новий підхід до формування і організації роботи системи забезпечення ремонтного господарства депо. Показано, що вирішення задачі розрахунку оптимального запасу агрегатів необхідно координувати з постачальниками готової продукції.
EN: The traditional system of technical maintenance, current repairs of rolling stock provides for the mandatory provision of the maintenance service with turnover stock of nods and units. In the modern conditions, the linked capital in the form of stocks requires economic justification in terms of reduction in traffic volumes and aging of locomotives and rolling stock. Further operation of the maintenance service can be considered effective when it is based on up-to-date research, and various innovations will be used in business. Analysis of domestic and international experience shows that the most appropriate model is where the primary responsibility for the technical condition of locomotives and cars for the whole life cycle should be borne by the plant.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/15113
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf312.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.