Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1585
Title: Аналіз експлуатаційної стійкості рейок на лініях Харківського метрополітену
Other Titles: Analysis of operational stability of the rayo on the lines of the Кharkov metropoliten
Authors: Вітольберг, Володимир Геннадійович
Потапов, Дмитро Олександрович
Малішевська, Аліна Сергіївна
Муригіна, Надія Олександрівна
Vitolberh, Volodymyr Hennadiiovych
Potapov, Dmytro Oleksandrovych
Malishevska, Alina Serhiivna
Muryhina, Nadiia Oleksandrivna
Keywords: метрополітен
колія
дефекти рейок
вихід рейок
статистична база
план колії
underground
track
deflection rails
rail rails
statistical base
track plan
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Вітольберг, В. Г. Аналіз експлуатаційної стійкості рейок на лініях Харківського метрополітену / В. Г. Вітольберг, Д. О. Потапов, А. С. Малішевська, Н. О. Муригіна // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2019. - Вип. 184. - С. 102-107.
Abstract: UA: Статтю присвячено формуванню статистичної бази з метою дослідження факторів, які негативно впливають на технічний стан рейкових ліній. Це необхідно для підвищення безпеки руху і пошуку напрямків зменшення витрат на утримання ліній метрополітену. Формування статистичної бази виконувалося за даними експлуатації трьох головних колій Харківського метрополітену, розгорнута довжина яких складає 74,6 км. Головним показником для визначення терміну служби рейок прийнято було значення пропущеного тоннажу.
EN: The article is devoted to the formation of a statistical base for the study of factors that negatively affect the technical state of the rail lines. This is necessary to improve the safety of the movement and to find directions for reducing the cost of maintaining the subway lines. The formation of the statistical base was carried out according to the data of operation of the three main roads of the Kharkiv subway, the length of which is expanded 74.6 km. The main indicator for determining the service life of the rails was the value of the missing tonnage. It is clear that in this case, it is particularly important to seek methods that reduce the cost of maintaining lines for the possibility of subway operation under conditions of limited resources. The analysis of damage and deflection rails was performed on the basis of data on the output of rails on all lines of the Kharkiv Metro. Particularly important is the need to find methods that can reduce the cost of the current maintenance of railways for the possibility of subway operation under conditions of limited resources. The basis of the research was the results of many years of observations on the work of the rails on the way, numerical studies of the dynamics of the interaction of the path and rolling stock in the metro One of the ways to reduce the cost of maintaining subway lines is to further explore the factors that negatively affect the life of rails and the development of measures that prevent it. These studies allowed establishing the main types of defects rails. Their changes depend on the curvature of the sites, and the changes in these defects over time. The data on the distribution of the rails output in the periods 1986-2001 and 2005-2011 as a whole by subway depending on the track plan was obtained.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1585
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 184

Files in This Item:
File SizeFormat 
Vitolberh.pdf457.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.