Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/159
Title: Дослідження тепловізійного контролю станційних пристроїв залізничної автоматики
Other Titles: Исследование тепловизионного контроля станцыонних устройств железнодорожной автоматики
Research termal control of the station devices railway automatics
Authors: Бойнік, Анатолій Борисович
Сільник, Максим Ярославович
Boynik, A. B.
Silnyk, M. Y.
Keywords: тепловізійний контроль
пристрої залізничної автоматики
відмова
тепловізор
об’єкт контролю
температура
тепловізійне зображення
тепловизионный контроль
устройства железнодорожной автоматики
отказ
тепловизор
объект контроля
температура
тепловизионное изображение
thermal control
devices of railway automation
refusal
thermal imager
object control
temperature
thermal image
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Бойнік, А. Б. Дослідження тепловізійного контролю станційних пристроїв залізничної автоматики [Текст] / А. Б. Бойнік, М. Я. Сільник // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 159. - С. 76-84.
Abstract: UA: Проаналізовано причини відмов пристроїв залізничної автоматики та досліджено способи їх діагностування методом тепловізійного контролю. EN: The efficiency of devices of railway automation, telemechanics and communications depends on the quality of measurement and application of advanced methods of service. In this article was made analysis of the main reasons for failures in railway automation devices and was explored ways of diagnosing thermal control method. Therefore, traditional methods of thermal control electrical equipment were based on the need for temporary exclusion of his work. Thermal diagnostics, in contrast to the traditional methods, allows execution element wise and overall assessment of the technical condition of electrical equipment in the course of its work and identify many defects at an early stage of development and identify operational constraints that impede of development of defects. Results of the study indicate that the use of traditional methods of thermal control devices railway automatic need constant presence of attendants and it cannot be automated. Regular monitoring is possible only when using the automatic way of heating.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/159
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 159

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boynik.pdf289.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.