Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолков, Олександр Вікторович-
dc.contributor.authorVolkov, Alexander Victorovich-
dc.date.accessioned2018-09-20T07:04:28Z-
dc.date.available2018-09-20T07:04:28Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВолков О. В. Вплив постійного магнітного поля на процес зчеплення між колесом та рейкою / О. В. Волков // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 159. - С. 97-102.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/162-
dc.description.abstractUA: У статті пояснена актуальність використання методів впливу на характеристики зчеплення між колесом та рейкою та приведено результати пошукових досліджень існуючих методів. Описано результати вдосконалення стенда для дослідження параметрів зчеплення, а також проведено експериментальні дослідження з вивчення впливу зовнішнього магнітного поля на зміну характеристик зчеплення в модельному контакті «колесо-рейка».uk_UA
dc.description.abstractEN: In the article actuality of the use of methods of influence is explained on descriptions of coupling between a wheel and rail and results over of searching researches of existent methods are brought. For example, to such it is possible to take a key-in through the contact of electric current and magnetic-field. According to these researches the coefficient of rolling friction grew from 0,325 to 0,512 at the key-in of electric current, and from 0,176 to 0,220 at influence the magnetic field. The results of perfection of stand are described for research of coupling parameters, namely possibility of his connecting to the personal computer and setting of electric drive. Connecting to the personal computer allowed to fix the got results on electronic carriers in future to work with them in different electronic resources and programs. Setting of electric drive allowed to revolve a disk that imitates a driving-wheel, evenly and with an identical twisting moment. Due to these measures the increase of exactness of measuring and calculations was attained during realization of researches. Realization of experimental researches is also described on the study of influence of external magnetic-field on the change of coupling descriptions in a model contact "wheel-rail".-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectколесоuk_UA
dc.subjectрейкаuk_UA
dc.subjectкоефіцієнт зчепленняuk_UA
dc.subjectмагнітне полеuk_UA
dc.subjectсила тертяuk_UA
dc.subjectwheeluk_UA
dc.subjectrailuk_UA
dc.subjectadhesion coefficientuk_UA
dc.subjectmagnetic fielduk_UA
dc.subjectfriction forceuk_UA
dc.titleВплив постійного магнітного поля на процес зчеплення між колесом та рейкоюuk_UA
dc.title.alternativeEffect of constant magnetic field on the process of adhesion between wheels and railsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 159

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volkov.pdf395.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.