Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16984
Title: Forecasting the estimated time of arrival for a cargo dispatch delivered by a freight train along a railway section
Other Titles: Прогнозування очікуваного часу прибуття вантажної відправки при слідуванні у поїзді залізничною дільницею
Authors: Prokhorchenko, Andrii
Panchenko, Artem
Parkhomenko, Larysa
Nesterenko, Halina
Muzykin, Mykhailo
Prokhorchenko, Halyna
Kolisnyk, Alina
Keywords: railroad network
expected time of arrival
artificial neural network
залiзнична мережа
логiстика
очiкуваний час прибуття
машинне навчання
штучна нейронна мережа
Issue Date: 2019
Publisher: Технологічний центр
Citation: Prokhorchenko А. Forecasting the estimated time of arrival for a cargo dispatch delivered by a freight train along a railway section / A. Prokhorchenko, A. Panchenko, L. Parkhomenko, H. Nesterenko, M. Muzykin, H. Prokhorchenko, A. Kolisnyk // Eastern-European journal of enterprise technologies. - 2019. - Vol.3, №3(99). - P. 30–38.
Series/Report no.: Control processes;
Abstract: EN: This paper reports a method for predicting the expected time of arrival (ETA) of a cargo dispatch taking into consideration determining the duration at which a freight train travels along a railroad section where trains move not complying with a departure schedule. A characteristic feature of railroads with such a traffic system is the difficulty in predicting the stages of a transportation process, which necessitates the development of effective methods of forecasting. Based on correlation analysis, we have determined the dependence of the general macro-characteristics of train flow and individual parameters of a freight train on the duration of its movement along a section. It has been proposed to represent the dependence of predicted duration of train movement along a railroad section on the following factors: traffic intensity and density along a section, the proportion of passenger trains in total train flows, the length of a train and its gross weight. All experimental studies are based on actual data on the operation of the distance Osnova-Lyubotyn at the railroad network AO Ukrzaliznytsya.
UA: Запропоновано метод прогнозування очiкуваного часу прибуття (ЕТА) вантажної вiдправки з урахуванням визначення тривалостi руху вантажного поїзда дiльницею для залiзниць з системою руху поїздiв без дотримання розкладу вiдправлення. Характерною особливiстю залiзниць з такою системою руху є складнiсть передбачення стадiй перевiзного процесу, що вимагає розробки дiєвих методiв прогнозування. На основi кореляцiйного аналiзу визначено залежнiсть загальних макрохарактеристик поїздотоку та iндивiдуальних параметрiв вантажного поїзда на його тривалiсть руху на дiльницi. Запропоновано представити залежнiсть прогнозної тривалостi руху поїзда залiзничною дiльницею вiд наступних факторiв: iнтенсивнiсть, щiльнiсть руху поїздопотоку на дiльницi, частка пасажирських поїздiв в межах загального поїздопотоку, довжина поїзда та його маса брутто.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/16984
ISSN: 1729-3774 (print); 1729-4061 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorchenko.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.