Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/170
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБрусенцов, Віталій Гаврилович-
dc.contributor.authorВорожбіян, Михайло Іванович-
dc.contributor.authorПузир, Володимир Григорович-
dc.contributor.authorБрусенцов, Олег Віталійович-
dc.contributor.authorBrusentsov, Vitaly-
dc.contributor.authorVorozhbiyan, Mikhail-
dc.contributor.authorPuzyr, Vladimir-
dc.contributor.authorBrusentsov, Oleg-
dc.date.accessioned2018-09-20T11:09:06Z-
dc.date.available2018-09-20T11:09:06Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЕргономічне забезпечення діяльності машиністів у швидкісному русі / В. Г. Брусенцов, М. І. Ворожбіян, В. Г. Пузир, О. В. Брусенцов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 160. - С. 120-123.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/170-
dc.description.abstractUA: Впровадження швидкісного руху є пріоритетним напрямком розвитку залізничного транспорту, і при цьому посилюються фактори діяльності працівників локомотивних бригад. Їх можна поділити на інформаційні та функціональні. Перші пов'язані з ущільненням інформаційного потоку, що змушує функціонувати на межі психофізіологічних можливостей, другі – з підвищеними вимогами до функціональної надійності. Пропонується комплекс заходів ергономічного характеру для їх компенсації.uk_UA
dc.description.abstractEN: The introduction of high-speed service is a priority for the development of rail transport but labor factors of locomotive workers brigades are more difficult.. They can be divided into information and functionality. The first are related to the sealing of information flow that causes an employee to operate on the verge of psychophysiological features, the second are with high requirements for functional reliability. One of the main reliability activity indicator of locomotive workers brigades is timely action. For its implementation proper temporal redundancy is required, while increasing the movement speed is reduced or even disappeared. The load factor is also the driver control actions beyond the optimum driver job in a high-speed requires a high level of stress analyzer body systems, as well as the functions of memory and attention, which leads to their rapid exhaustion. It also increases the likelihood of such danger to the operator's status as a monotone, which leads to decrease of vigilance. These factors show that the provision of the required reliability level and professional drivers in a high-speed movement is possible with the use of a number of additional measures for the ergonomic compensation nature.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectшвидкісний рухuk_UA
dc.subjectпрацівники локомотивних бригадuk_UA
dc.subjectергономічна підтримкаuk_UA
dc.subjecthigh-speed serviceuk_UA
dc.subjectlocomotive workers brigadesuk_UA
dc.subjectergonomic compensation natureuk_UA
dc.titleЕргономічне забезпечення діяльності машиністів у швидкісному русіuk_UA
dc.title.alternativeErgonomic enforcement of driver activities working in a high-speed trafficuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 160

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Brusentsov.pdf127.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.