Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17891
Title: Дослідження можливостей експлуатації швидкісних пасажирських поїздів за системою багатьох одиниць на залізниці України
Other Titles: Research on opportunities of operation of speed passenger trains by the couple unit system on the railway of Ukraine
Authors: Прохорченко, Галина
Білокудря, Володимир
Севрук, Наталія
Нікітіна, Тетяна
Ступакова, Євгенія
Алафін, Денис
Prokhorchenko, Halyna
Belokudria, Volodymyr
Sevruk, Natalia
Nikitina, Tetiana
Stupakova, Yevhenia
Alafin, Denys
Keywords: залізниця
швидкісні поїзда
Інтерсіті+
система багатьох одиниць
моделювання
rail
high-speed trains
Intercity+
multiply-units control system
modeling
Issue Date: 2019
Publisher: Державний університет інфраструктури та технологій
Citation: Прохорченко Г. О. Дослідження можливостей експлуатації швидкісних пасажирських поїздів за системою багатьох одиниць на залізниці України / Г. О. Прохорченко, В. В. Білокудря, Н. С. Севрук, Т. В. Нікітіна, Є. Г. Ступакова, Д. Р. Алафіль // Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Серія : Транспортні системи і технології. - 2019. - Вип. 34. - С. 280-292.
Series/Report no.: Транспортні системи і технології;
Abstract: UA: В роботі досліджено напрямок впровадження технології експлуатації з’єднаних швидкісних поїздів, що дозволить скоротити витрати на освоєння змінного попиту на дільницях маршрутів поїздів, підвищити якість обслуговування пасажирів. Проведено аналіз досвіду експлуатації високошвидкісних пасажирських поїздів за системою багатьох одиниць. Запропоновано удосконалену модель діючого варіанту обігу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті+ на напрямку Київ-Пшемисль при з’єднанні двох швидкісних поїздів.
EN: In the work investigated the direction of introduction of technology for the organization of multiply-units speed trains, which will reduce the cost of developing variable demand of train routes, and improve the quality of passenger service. In order to increase the efficiency of transportation in high-speed trains, it is necessary to use organizational technologies, which are based on concepts, that meet the requirements of the variable basis of the organization of passenger transportation and allow to provide a flexibility for companies-carriers. Was analyzed experience of operating high-speed electric trains on multiply-units control system. The modular operation of high-speed trains offers the ability to combine trains into two or even three trains with the possibility of adapting to changing time and space requirements. This makes it possible to use short-haul trains, which can be combined with trains of higher complexity to meet variable demand on railway network. In the work we find a solution for the problem of constructing a plan for the formation of connected high-speed trains on the network graph, and proposed an improved model of the current variant of the Intercity+ high-speed train on the Kiev-Przemysl route using connecting two high-speed trains.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/17891
ISSN: 2617-9040 (print)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorchenko.pdf832.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.