Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18848
Title: Комунікаційна політика в системі управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства
Other Titles: Communication policy in the system of management of foreign economic activity of the enterprise
Authors: Громова, Олена Володимирівна
Оробінський, О.С.
Gromova, Olena
Orobinskiy, Oleksandr
Keywords: просування
стандартизація
інструменти
інформація
комунікація
зовнішньоекономічна діяльність
promotion
standardization
tools
information
communication
foreign economic activity
Issue Date: 2019
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Громова О. В. Комунікаційна політика в системі управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства / О. В. Громова, О. С. Оробінський // Приазовський економічний вісник. - 2019. - Вип. 6 (17). - С. 118-121.
Abstract: UA: Стаття присвячена розгляду організації комунікаційної політики підприємства із зовнішньоекономічної діяльності, оскільки це перспективний курс дій підприємства (або його представників), спрямований на планування і здійснення взаємодії підприємства з усіма суб’єктами міжнародного бізнессередовища на основі обґрунтованої стратегії використання комплексу комунікативних засобів (просування-мікс). Ці дії забезпечують стабільне ефективне формування попиту і просування пропозиції (товарів і послуг) на зовнішньому ринку з метою задоволення потреб покупців і отримання прибутку. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств із зовнішньоекономічною діяльністю в сучасних умовах неможливе без інтенсивного використання комплексу комунікацій, спрямованих на інформування, переконання, нагадування контактним аудиторіям про продукцію підприємства, а також створення та підтримання на високому рівні його іміджу.
EN: The modern process of informatization leads to the formation of a new communication way of life and professional activity of society. The article is devoted to consideration of the organization of communication policy of the enterprise on foreign economic activity. As it is a promising course of action of the enterprise (or its representatives), aimed at planning and implementing the interaction of the enterprise with all subjects of the international business environment on the basis of a sound strategy of using the complex of communicative means (promotion-mix). These actions ensure a stable and effective formation of demand and promotion of supply (goods and services) in the foreign market in order to meet the needs of customers and profit. Nowadays, communication is becoming the main object of management research, since the level of knowledge of communication processes increasingly depend on the results of entrepreneurial activity. The most important in communication policy in foreign markets is the creation of a unified communication concept for foreign markets, which would form an idea of national enterprises in the world market.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18848
ISSN: 2522-4263 (online)
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gromova.pdf288.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.