Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/196
Title: Планування періодичності та обсягів колійних робіт на підставі даних вагонів-колієвимірювачів
Other Titles: Planning intervals and scope track works based on data from cars track geometry car
Authors: Потапов, Дмитро Олександрович
Вітольберг, Володимир Геннадійович
Падалка, Олександр Валерійович
Potapov, Dmytro Oleksandrovych
Vitolberg, Volodymyr Gennadiyovich
Padalka, Oleksandr
Keywords: залізнична колія
вагон-колієвимірювач
поточне утримання
railwaytrack
train-track geometry car
the track maintenance
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Потапов Д. О. Планування періодичності та обсягів колійних робіт на підставі даних вагонів-колієвимірювачів / Д. О. Потапов, В. Г. Вітольберг, О. В. Падалка // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 162. - С. 66-71.
Abstract: UA: Запропонована методика для визначення обсягів та періодичності проведення планово-попереджувальних колійних робіт з поточного утримання колії. В основу методики закладено використання закону нормального розподілу частоти та глибини відповідної геометричної нерівності залізничної колії.
EN: The frequency and volume of planned - preventive work depends on many factors: the type and structure of the upper structure, plan and profile of the way, the quality of track, operational, climatic and topographic conditions. At the same time for each type of work, these factors influence differently. Besides the factors are unstable and path length. Therefore, under different operating conditions the frequency and volume of track works on the current maintenance of different ways. Because the current in the regulatory, technical and domestic scientific sources there are no requirements for areas of high-speed traffic on the railways of Ukraine, there is a problem in monitoring the state of the path to the data of operating conditions. The method for determining the volume and frequency of the planned preventive works on current travel content. The method is based on the use of the normal law of frequency distribution and the depth of the respective geometrical irregularities of the railway track The maximum effect of the proposed method can be achieved through the use of modern-track geometry car wagons with an automated system to collect and decode the information, which the vast majority are used in areas of high-speed movement.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/196
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Potapov.pdf197.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.