Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2211
Title: Забезпечення технологічної надійності роботи підрозділів ремонтного господарства локомотивного депо
Other Titles: Обеспечение технологической надёжности работы подразделений ремонтного хозяйства локомотивного депо
Рroviding technological reliability of the working of locomotive depot reports subdivisions
Authors: Яковлев, Сергій Сергійович
Яковлев, Сергей Сергеевич
Yakovlev, Sergey Sergeevich
Keywords: імовірність обслуговування
параметр потоку заявок на ремонт
вероятность обслуживания
параметр потока заявок на ремонт
service probability
repair claims flow parameter
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Яковлев С. С. Забезпечення технологічної надійності роботи підрозділів ремонтного господарства локомотивного депо / С. С. Яковлев // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 4. - С. 27-39.
Abstract: UA: Розглянуто питання забезпечення технологічної надійності роботи ремонтних підрозділів локомотивного депо з ремонту швидкісного рухомого складу за критерієм оптимальної кількості виконавців у ремонтних бригадах, що забезпечить виконання ТО, ПР для приписного парку локомотивів, у тому числі з інших локомотивних депо. Визначено залежності зміни ймовірності обслуговування заявки на ремонт від інтенсивності потоку заявок на ремонт, а також оптимальну кількість виконавців у ремонтних бригадах. RU: Рассмотрены вопросы обеспечения технологической надежности работы ремонтных подразделений локомотивного депо по ремонту скоростного подвижного состава по критерию оптимального количества исполнителей в ремонтных бригадах, что обеспечит выполнение ТО, ТР для приписного парка локомотивов, в том числе из других локомотивных депо. Определены зависимости изменения вероятности обслуживания заявки на ремонт от интенсивности потока заявок на ремонт, а также оптимальное количество исполнителей в ремонтных бригадах. EN: Considered the issues of ensuring technological reliability of work of repair subdivisions of the locomotive depot specialized in repair of high-speed rolling stock, by the criterion of the optimal number of specialists in repair team, that will ensuring maintenance and ongoing repairs for the current fleet of locomotives, including from other locomotive depots. It is determined that the efficiency of modern repair production is affected by the instability of the volume of work performed. This has a negative impact on both the use of labor resources and the quality of repair work. From a mathematical point of view, repair service can be considered as a queuing system with a regulated time for the application (on repair of locomotive section, technical nodes, parts) in a system with orderly maintenance, the input of which receives the simplest stream of applications A with intensity λ, and at the exit of the system two streams are formed: B - applications that are serviced with intensity λ0, and C - applications that are not serviced with intensity λH.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2211
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yakovlev.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.