Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2249
Title: Моделювання точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю
Other Titles: Modeling of point track sensors with high noise immunity
Authors: Прилипко, Андрій Андрійович
Змій, Сергій Олексійович
Бойнік, Оксана Анатоліївна
Prilipko, Andriy
Zmii, Sergii
Boynik, Oksana
Keywords: точковий колійний датчик
підвищення завадостійкості
системи лічення осей
адаптивна система
point track sensor
noise immunity
axle counting systems
adaptive system
Issue Date: 2019
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Прилипко А. А. Моделювання точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю / А. А. Прилипко, С. О. Змій, О. А. Бойнік // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2019. - № 5. - С. 32-39.
Abstract: UA: Статтю присвячено моделюванню точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю, що використовуються у системах залізничного транспорту. Побудовано основний контур та структурну схему адаптивної системи точкового колійного датчика з підвищеною завадостійкістю, що самоналаштовується Виконано синтез адаптивних модальних законів управління нелінійними системами для аналізу точкових колійних датчиків. Реалізовано в пакеті Simulink модель точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю. У результаті моделювання отримано сигнали у контрольних точках, що свідчать про достатню завадостійкість точкового колійного датчика. Крім того, виконано моделювання впливу колеса, який фіксується точковим колійним датчиком, на коефіцієнт зв’язку між живильною та приймальними котушками індуктивності.
EN: Nowadays, spot track sensors are becoming more widespread for monitoring the location of rolling stock in railway and industrial vehicles. Due to the fact that point track sensors are attached directly to the rail, this leads not only to the occurrence of significant mechanical and electromagnetic interference, but also the need to control the correctness of its fastening. These facts require the improvement of existing sensors and the development of new ones to meet the requirements of railway and industrial vehicles. The article is devoted to modeling point track sensors with increased noise immunity used in railway transport systems. The synthesis of adaptive modal laws of control of nonlinear systems for the analysis of point track sensors is performed. The main circuit and the block diagram of the adaptive system of a point track sensor with increased noise immunity are built. A model of point track sensors with increased noise immunity is implemented in the Simulink package. As a result of the simulation, signals were obtained at control points, which indicate sufficient noise immunity of a point track sensor.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2249
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prilipko.pdf222.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.