Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/226
Title: Визначення оптимальних маршрутів експертної групи при обстеженні локомотиворемонтних виробництв
Other Titles: Determination of the best route expert group in survey of the locomotive repair productions
Authors: Дацун, Юрій Миколайович
Кіцелюк, Андрій Юрійович
Datsun, Yurii
Kitselyuk, Andrey
Keywords: локомотиворемонтне виробництво
задача
експерт
маршрут
витрати
вплив
обстеження
locomotive repair production
problem
expert
route
costs
impact
survey
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Дацун Ю. М. Визначення оптимальних маршрутів експертної групи при обстеженні локомотиворемонтних виробництв / Ю. М. Дацун, А. Ю. Кіцелюк // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 164. - С. 51-55.
Abstract: UA: Роботи з атестації локомотиворемонтних виробництв виконуються технічними експертами при обстеженні відповідних підприємств. В умовах широкого полігона розташування локомотиворемонтних підприємств, обмеженої кількості експертів і щільного графіка проведення атестаційних процедур виникає необхідність планування оптимальних маршрутів експертів. Математичне формулювання такої задачі широко відоме як задача маршрутизації транспорту. Унаслідок невеликої розмірності задачі, визначення оптимальних маршрутів експертів з обстеження локомотиворемонтних виробництв проводилось методом «гілок і меж».
EN: When certification of locomotive repairs productions, technical experts conduct enterprise surveys. Repair productions have a large location area. The number of technical experts is limited. Schedule of certification is often tight. In these conditions, there is an urgent task planning optimal routes experts. The mathematical formulation of this problem is widely known as the Vehicle Routing Problems. Analysis of enterprise certification schedules for the month shows a small dimension of the problem. This allowed applying for its decision the method of "branch and bound". For most reasonable results, calculations were carried out according to three different routes motion experts. It can be noted from the results of calculations that the optimization expert’s traffic routes to reduce transport costs to 33-38%, with the work of one of the expert's group. The disadvantage of the work of one of the expert group is a significant residence time of experts on mission. If in the survey program 6-7 destinations, than experts staying on mission is 11,6-13,4 days. In cases when there is a need to reduce the timing of the surveys, it is advisable to route partition into two areas and the parallel operation of two expert groups. This option allows reducing the time of inspection 42-44%, but the increased transport costs.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/226
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 164

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datsun.pdf150.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.