Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2265
Title: Особливості оцінювання надійності тягових зубчатих передач з різними ступенями зносу зубчатих коліс
Other Titles: Features for estimating the reliability of traction gear with varying degrees of deterioration of gear wheels
Authors: Бобрицький, Сергій Владиславович
Bobritskiy, Sergiy
Keywords: моторвагонний рухомий склад
електропоїзд ЕР-2
тягова зубчата передача
зубчаті колеса
надійність
напруження згину вірогідність безвідмовної роботи
train ER- 2
traction gear
gears
reliability
bending stress
the probability of failure-free operation
Issue Date: 2015
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Бобрицький С. В. Особливості оцінювання надійності тягових зубчатих передач з різними ступенями зносу зубчатих коліс / С. В. Бобрицький // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 151(1). - С. 25-29.
Abstract: UA: В статті запропоновано підхід до оцінювання надійності тягових зубчатих передач рухомого складу в експлуатації з урахуванням зносу шестерень та зубчатих коліс. Наведені математичні моделі для визначення вірогідності безвідмовної роботи на прикладі ТЗП електропоїзда серії ЕР-2. Подані рекомендації щодо подальшого застосування запропонованого підходу в дослідженнях, які спрямовані на створення ТЗП нового та модернізацію існуючого МВРС.
EN: The article analyzes the most common damage to the gear teeth traction gears multiple units. Indicated that the presence of cracks and destruction at the heart of the teeth is a sign of the loss of their resistance to bending stresses. An approach for evaluating the reliability of traction gears rolling stock in operation, taking into account the wear of the teeth of gears and gear. The mathematical model to determine the probability of failure-free operation as an example of an electric traction gears series ER-2. It is shown that the greatest influence on tooth wear parameter has wheels, and in excess of 3,693 mm wear (50% of the maximum wear) pF is reduced to a value of 0.5. Recommendations regarding the application of the proposed approach in addressing issues on the feasibility of further operation of the wheels with a considerable degree of wear and reasonable choice worn pair of gears for repairs gear.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2265
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 151. Т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bobritskiy.pdf420.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.