Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/238
Title: Оцінка якості сервісного супроводження локомотивів
Other Titles: Estimation of quality of service support of locomotives
Authors: Калабухін, Юрій Євгенович
Ольховська, Тетяна Олександрівна
Коваленко, Сергій Анатолійович
Ткаченко, Віктор Олександрович
Kalabuxin, Ury
Olxovskay, Tatyana
Kovalenko, Sergey
Tkachenko, Victor
Keywords: запасні частини
витрати
локомотив
багатофакторний аналіз
сервісне супроводження
технічне обслуговування
spare parts
expenses
the locomotive
the multifactorial analysis
service support
maintenance service
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Калабухін Ю. Є. Оцінка якості сервісного супроводження локомотивів / Ю. Є. Калабухін, Т. О. Ольховська, С. А. Коваленко, В. О. Ткаченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 164. - С. 127-136.
Abstract: UA: У статті розглянуто дослідження щодо сервісного супроводження локомотивів. Запропоновано якість технічного обслуговування із сервісним супроводженням оцінювати за допомогою коефіцієнтів: рівня технології, завантаження застосовуваного механізованого обладнання, забезпечення запасними частинами й матеріалами, а також рівня кваліфікації обслуговуючого персоналу. Формалізована математична модель якісної оцінки сервісу на основі багатофакторного аналізу. На підставі проведених розрахунків визначене вузлове значення запропонованих коефіцієнтів, при яких можна забезпечити рівень якості сервісу супроводження у відповідності до середнього значення відносних витрат на його проведення.
EN: In article researches on service support of locomotives are examined. It is offered to estimate quality of maintenance service with service support by means of factors: a technological level, loading of the applied mechanized equipment, maintenance with spare parts and materials, and also a skill level of the attendants. The mathematical model of quality standard of service on the basis of the multifactorial analysis is formalized. For creation of model, with the purpose of increase of efficiency of the multifactorial analysis, the method of central points has been used. According to this method multivariate function can be is examined as function which consists of many individual one-dimensional functions. The branching of these functions occurs in a point which allows "to connect" as though one-dimensional (one-factorial) functions in multifactorial model. On the basis of the lead calculations central value of the offered factors at which it is possible to provide a degree of quality of service support in conformity with average value of relative expenses for his carrying out is certain.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/238
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 164

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalabuxin.pdf563.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.