Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/252
Title: Модель оцінки технічного стану тягових двигунів моторвагонного рухомого складу
Other Titles: Модель оценки технического состояния тяговых двигателей моторвагонного подвижного состава
Model of technical evaluation traction engines of motor-wagon rolling stock
Authors: Фалендиш, Анатолій Петрович
Коломієць, Олександр Борисович
Вихопень, Іван Романович
Тихонравов, Сергій Миколайович
Falendysh, Anatoliy
Kolomiets, Oleksandr
Vihopen, Ivan
Tykhonravov, S. M.
Keywords: діагностування
технічний стан
тяговий двигун
моторвагонний рухомий склад.
диагностирование
техническое состояние
тяговый двигатель
моторвагонный подвижной состав.
diagnostics
technical condition
traction motor
multiple unit
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Фалендиш А. П. Модель оцінки технічного стану тягових двигунів моторвагонного рухомого складу [Текст] / А. П. Фалендиш, О. Б. Коломієць, С. М. Тихонравов, І. Р. Вихопень // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 163. - С. 87-95.
Abstract: UA: У даній статті надано опис моделі діагностування технічного стану основних вузлів тягових електродвигунів моторвагонного рухомого складу на основі інформаційно-статистичного методу контролю складних систем. Приведено перелік основних параметрів контролю стану систем тягового двигуна, допустимі значення їх величин. Представлено алгоритм розрахунку на основі даних, отриманих під час діагностування, наведено формули та пояснення до них. EN: This article presents the description of the proposed model of diagnosing the technical condition of the basic units of the traction motors on the example of multiple units. Traction motor is one of the nodes, which is subjected to the greatest effects of various factors occurring during operation. Dynamic loads of interaction with irregularities in the way environmental influences (weather conditions) - the factors, as a result of which, the traction motors are often the causes of the long downtime of the rolling stock for repairs. Timely detection, and most importantly the ability to predict the future technical condition, is a major diagnostic challenge. Based on the structural features of the structure of the traction motors implemented grouping parameters undergoing diagnosis. Grouping is performed on the main engine system, such as the skeleton, and the magnetic system; anchor bearings, I brush collector node anchor. A list of the specific parameters of the diagnosis are presented in tabular form indicating the limit values of these parameters in accordance with the rules of repair of traction motors railcar rolling stock.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/252
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 163

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Falendysh.pdf686.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.