Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/254
Title: Передумови розробки автоматизованої системи управління вагонопотоками на залізницях України
Other Titles: Background of development of automated control system of freight railcar traffic on the railways of Ukraine
Authors: Прохоров, Віктор Миколайович
Рябушка, Юлія Анатоліївна
Prokhorov, Viktor Mykolaiovych
Riabushka, Yulia Anatoliivna
Keywords: план формування поїздів
автоматизована система керування
управління вагонопотоками
обчислювальний кластер
стратегічний контроль
trains formation plan
automated control system
railcar traffic control
computer cluster
strategic control
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Прохоров В. М. Передумови розробки автоматизованої системи управління вагонопотоками на залізницях України / В. М. Прохоров, Ю. А. Рябушка // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 165. - С. 18-25.
Abstract: UA: У статті аналізуються передумови створення автоматизованої системи управління (АСУ) вагонопотоками на залізницях України. Зазначається необхідність застосування комплексного підходу при створенні АСУ. Запропонована трирівнева архітектура АСУ. Пропонується у рамках єдиної інтегрованої системи вирішувати задачу побудови оптимального плану формування поїздів (ПФП) і задачу оперативного планування роботи технічних станцій. Запропонована архітектура обчислювального кластера.
EN: This article analyzes the prerequisites of automated control system (ACS) for control of railcar traffic on the railways of Ukraine. The article notes that such a system should cover all levels of the hierarchical system of freight transportation, and so when its construction required an integrated approach. As proposed three-tier architecture of ACS that consists of a network (strategic) level, regional (tactical) level and linear (operational) level. It is proposed within a single integrated system to solve the problem of constructing an optimal trains formation plan (TFP) and the task of operational work planning of technical stations of Ukrainian railway network that would ensure the most accurate execution of the plan. The use of the concept of strategic control, which will not only ensure comprehensive monitoring and analysis of the TFP and day and night shifts technical plans of the stations, but also help in deciding on the need for correction or recalculation of TFP of regional and network level. The architecture of computing cluster for the implementation of day and night shifts work plans for technical stations simultaneously to all stations of regional branches had been proposed.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/254
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 165

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorov.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.