Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/268
Назва: Індукційний нагрів як спосіб управління процесом зчеплення колеса з рейкою
Інші назви: Induction heating process control as a way clutch wheel and rail
Автори: Чигирик, Наталія Дмитрівна
Тимченко, Олексій Євгенійович
Вихопень, Іван Романович
Chigirik, Natalіya Dmitrіvna
Tymchenko, Oleksiy Evgenievich
Vyhopen, Ivan Romanovich
Ключові слова: колесо-рейка
зона контакту
коефіцієнт тертя
тяговий рухомий склад
wheel-rail
contact area
friction
traction rolling stock
Дата публікації: 2016
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Чигирик Н. Д. Індукційний нагрів як спосіб управління процесом зчеплення колеса з рейкою / Н. Д. Чигирик, О. Є. Тимченко, І. Р. Вихопень // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 165. - С. 150-159.
Короткий огляд (реферат): UA: Запропоновано спосіб управління коефіцієнтом тертя пари колесо-рейка в експлуатації. У рамках розглянутої пропозиції проведено випробування розрахованого індуктора на лабораторному стенді. Результати випробувань підтвердили зміну коефіцієнта тертя від зміни температури й виявили ряд конструктивних недоліків у підведенні тепла в зону контакту.
EN: The text of this article carried out the algorithm description of the laboratory tests of friction pairs "wheel-rail". The results of tests, the purpose of which is confirmation of the possibility of changing the coefficient of friction by increasing the temperature in the contact zone of the wheel and the rail, finding constructive possibility of providing local warming of the contact zone by induction. The loss of funds due to friction and wear in the developed countries reach 4 ... 5% of national income, and the frictional resistance absorbs worldwide 20 ... 25% of the produced energy for the year. Friction management, the right choice of materials for friction and wear resistance criteria, the rational design of friction units and parts of machines and optimization of operating conditions can significantly prolong life and increase the efficiency of vehicles, reducing harmful environmental effects with a slight increase in value. The detailed analysis of the latest research and publications on the subject. To achieve this goal established laboratory bench, permitting the wheel to simulate a contact with the rail and provide a varying temperature conditions in the contact zone. For heating the surface layers of the surface of the rolling wheel is designed and manufactured the inductor. The results of the test series with the calculated inductor are presented in tabular form in the main text of the article. Tests were carried out with heating of the contact zone to the 8000C, is not expected for the actual operation, but only to determine the dynamics of change in the coefficient of friction. In the course of the experiment revealed a number of difficulties in the issue of the nip temperature, it can be solved by changing the electrical parameters of the inductor, the inductor and the geometry of its placement on the heating zone.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/268
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Розташовується у зібраннях:Випуск 165

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Chigirik.pdf790.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.