Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29523
Title: | Досвід експлуатації залізничних ділянок з невеликим обсягом робіт |
Other Titles: | Experience in operating railway sections with a low volume of work |
Authors: | Зоріна, Олена Іванівна Мкртичьян, Олена Миколаївна Білогуров, Є.О. Zorina, O.I. Mkrtichyan, O.M. Bilogurov, E.O. |
Keywords: | малодіяльні залізничні дільниці збиткові станції транспортна інфраструктура ефективність управління модернізація публічно-приватне партнерство оптимізація витрат low-performing railway sections unprofitable stations transport infrastructure management efficiency modernisation public-private partnership cost optimisation |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Український державний університет залізничного транспорту |
Citation: | Зоріна О. І. Досвід експлуатації залізничних ділянок з невеликим обсягом робіт / О. І. Зоріна, О. М. Мкртичьян, Є. О. Білогуров // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2025. – № 90. – С. 129-136. |
Abstract: | UA: Малодіяльні залізничні дільниці відіграють важливу роль у забезпеченні
транспортної доступності та соціально-економічного розвитку віддалених регіонів.
Попри обмежені обсяги перевезень, вони залишаються ключовим елементом
транспортної інфраструктури. Проте їхнє функціонування супроводжується низкою
проблем, серед яких – низька рентабельність, обмежене фінансування, складність
утримання інфраструктури та конкуренція з іншими видами транспорту. Особливо
гостро постає питання забезпечення стабільного функціонування таких дільниць в
умовах реформування залізничного транспорту. Наявні організаційні та фінансові
труднощі значно ускладнюють ухвалення ефективних управлінських рішень. Метою
дослідження є аналіз особливостей функціонування малодіяльних залізничних дільниць в
Україні та за кордоном, виявлення ефективних механізмів їх оптимізації, а також
формування рекомендацій щодо підвищення ефективності управління ними в умовах
ринкової економіки. У дослідженні використано порівняльний аналіз міжнародного
досвіду функціонування малодіяльних дільниць у таких країнах, як Німеччина, США,
Фінляндія, Швеція, Велика Британія, Канада та Ізраїль. Застосовано методи
теоретичного узагальнення, системного аналізу, логічного моделювання та експертного
оцінювання. Встановлено, що ефективне функціонування малодіяльних дільниць можливе
за умови модернізації інфраструктури, автоматизації процесів, залучення приватного
капіталу, розвитку публічно-приватного партнерства та впровадження сучасних
цифрових технологій. На основі проведеного аналізу сформульовано низку практичних
рекомендацій для України, що включають інвестиції в інфраструктуру, оптимізацію
витрат, диверсифікацію джерел фінансування та посилення державної підтримки
соціально значущих перевезень. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на
розробку конкретних механізмів залучення інвестицій у малодіяльні дільниці, а також на
вдосконалення нормативно-правової бази, що регулює їх функціонування в умовах
трансформації транспортної системи. EN: Low-density railway sections play an important role in ensuring transport accessibility and socio-economic development of remote regions. Despite limited transportation volumes, they remain a key element of the transportation infrastructure. However, their operation is accompanied by a number of problems, including low profitability, limited funding, difficulty in maintaining infrastructure, and competition with other modes of transportation. The issue of ensuring the stable operation of such sections in the context of railway transport reform is particularly acute. The existing organizational and financial difficulties significantly complicate the adoption of effective management decisions. The purpose of the study is to analyze the peculiarities of the functioning of low-performing railway sections in Ukraine and abroad, to identify effective mechanisms for their optimization, and to formulate recommendations for improving the efficiency of their management in a market economy. The study uses a comparative analysis of the international experience of functioning of lowperforming sections in such countries as Germany, the USA, Finland, Sweden, the UK, Canada, and Israel. The methods of theoretical generalization, system analysis, logical modeling and expert evaluation were used. It has been established that the effective functioning of inactive polling stations is possible with the modernization of infrastructure, automation of processes, attraction of private capital, development of public-private partnerships and introduction of modern digital technologies. Based on the analysis, a number of practical recommendations for Ukraine have been formulated, including investments in infrastructure, cost optimization, diversification of funding sources, and increased state support for socially important transportation. Further research can be aimed at developing specific mechanisms for attracting investment in underutilized areas, as well as improving the legal framework governing their operation in the context of the transformation of the transport system. |
URI: | http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/29523 |
ISSN: | 2075-4892(print); 2413-4892(online) |
Appears in Collections: | № 90 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zorina.pdf | 397.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.