Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3003
Title: Напружено-деформований та граничний стан сталебетонних пустотних плит
Other Titles: Stress-strain and limiting state of steel concrete and hollow core slabs
Authors: Лобяк, Олексій Вікторович
Головко, Денис Валерійович
Lobiak, А.
Golovko, D.
Keywords: скінченно-елементна модель
бетон
сталь
плити перекриття
сталебетон
анкерні упори
пустотоутворювач
finite-element model
сoncrete
steel
floor slabs
steel-concrete
anchor elements
blockout
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Лобяк О. В. Напружено-деформований та граничний стан сталебетонних пустотних плит / О. В. Лобяк, Д. В. Головко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 153. - С. 148-156.
Abstract: UA: Представлені результати чисельних і експериментальних досліджень сталебетонних пустотних плит перекриття. Розроблено скінченно-елементні моделі суцільних і пустотних перекриттів та на їх основі виконана оцінка напружено-деформованого і граничного стану системи з урахуванням податливості зв'язків та нелінійних властивостей матеріалів. В результаті визначено раціональну геометричну форму, розміри і розташування пустотоутворювачів. Виконано порівняння теоретичних та експериментальних результатів.
EN: The results of numerical and experimental studies of steel-concrete hollow-core slabs are presented. Finite element model of solid and hollow reinforced concrete slabs are developed on their basis the evaluation of the stress-deformed and limiting condition of the entire system and its elements, taking into account the specifics of the construction, compliance of connection within the contact of concrete and steel, the effect of non-linear properties of the materials are produced.As a result the rational geometric shape and the location of the emptiness-former in the body concrete are defined. According to the test the results of change dependence of the relative deformation in the steel sheet and on the surface of the concrete slab from external loads are built. The data of the bearing capacity and the nature of the crack formation are obtained. The comparison of theoretical and experimental results is performed.The assumption about the cutoff of the construction of the blockout sectors is confirmed.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3003
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 153

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lobiak.pdf620.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.