Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3008
Title: Використання енергозберігаючих технологій при контролі буксових вузлів
Other Titles: Energy-saving technologies under the control of axle boxes
Authors: Петухов, Вадим Михайлович
Petukhov, Vadim M.
Keywords: енергозберігаючі технології
буксовий вузол
система теплового контролю
вбудований засіб контролю
energy-saving technologies
axle box
thermal control system
built-in control
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Петухов В. М. Використання енергозберігаючих технологій при контролі буксових вузлів / В. М. Петухов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 153. - С. 238-243.
Abstract: UA: У роботі розглянуті принципи дистанційного теплового контролю та вбудованих засобів контролю технічного стану буксових вузлів рухомого складу. Наведено споживану потужність систем дистанційного контролю й вбудованих засобів контролю букс. Зроблено порівняльний аналіз існуючих і перспективних технологій контролю букс вагонів з точки зору їхнього енергоспоживання. Зроблено висновок про те, що технологія контролю буксових вузлів за допомогою вбудованих засобів контролю має кращі показники по енергозбереженню.
EN: The paper discusses the system of remote temperature monitoring of a technical condition of axle box units assemblies of cars and built-in control of the axle box units. Presented power consumption of the different systems of control of axle boxes of cars. The comparative analysis of existing and emerging technologies for the axle box units control their energy consumption. Remote controls are most prevalent, but have a large power consumption. This is due to the maintenance of a fixed temperature within the apparatus to monitor. Embedded systems have minimal power consumption and high reliability of monitoring indicators. They are mounted directly on the controlled elements of axle box. But their use is limited to technical problems. It is concluded that the technology of control axle box units assemblies with built-in control has the best performance on energy efficiency. Therefore, such systems have a perspective of development and need to continue to work on the improvement and implementation of this technology on the railways of the country.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3008
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 153

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petukhov.pdf450.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.