Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3075
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрохорченко, Андрій Володимирович-
dc.contributor.authorКравченко, Дмитро Олександрович-
dc.contributor.authorProkhorchenko, Andrii-
dc.contributor.authorKravchenko, Dmitrii-
dc.date.accessioned2020-10-27T08:45:44Z-
dc.date.available2020-10-27T08:45:44Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПрохорченко А. В. Аналіз наукових досліджень щодо проектування транспортних мереж високошвидкісного та звичайного руху / А. В. Прохорченко, Д. О. Кравченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 154. - С. 70-74.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3075-
dc.description.abstractUA: Робота присвячена аналізу наукових досліджень щодо пошуку раціональної топології транспортних мереж в умовах реалізації високошвидкісного та звичайного руху поїздів. Досліджено еволюцію підходів до принципів побудови математичної моделі для проектування транспортних мереж. Сформульовано принципи для побудови математичної моделі, яка дасть змогу визначити топологію залізничної мережі, що відповідає реальним умовам функціонування залізниць України.uk_UA
dc.description.abstractEN: Work devoted to the research for finding rational topology transport networks in terms of implementing high-speed and conventional trains. The evolution of approaches to principles of mathematical models for the design of transport networks. Detailed research in the design of transport networks based on the analysis of spatio-topological and geometrical properties of networks. Analyzed studies that examine forming topology as the interaction between network users with simple rules based on individual agentbased approach. The results of recent studies based on statistical analysis of the macro properties of complex networks. Proved that the macro characteristics of complex transport system is not formed on the basis of central planning from the top down, as defined by the rising of the interaction of the components of the simple rules leads to hierarchy, which is a consequence of the existence of self-organization in the system. The principles for building a mathematical model that will determine the topology of the railway network that meets the real terms of railways of Ukraine.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтранспортна системаuk_UA
dc.subjectтопологіяuk_UA
dc.subjectзалізнична мережаuk_UA
dc.subjectпоїздопотікuk_UA
dc.subjectвисокошвидкісні магістраліuk_UA
dc.subjecttransport systemuk_UA
dc.subjecttopologyuk_UA
dc.subjectrailway networkuk_UA
dc.subjecttrains flowuk_UA
dc.subjecthigh-speed railuk_UA
dc.titleАналіз наукових досліджень щодо проектування транспортних мереж високошвидкісного та звичайного рухуuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis research on transport networks design of high-speed and conventional movementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 154

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorchenko.pdf192.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.