Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/41
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФаст, Денис Андрійович-
dc.contributor.authorКорнієнко, Олег Вікторович-
dc.contributor.authorСавін, Андрій Андрійович-
dc.contributor.authorХристенко, Євгеній Анатолійович-
dc.contributor.authorFast, Denis Andreevich-
dc.contributor.authorKorniienko, Oleh Viktorovych-
dc.contributor.authorSavin, Andrii Andriiovych-
dc.contributor.authorKhrystenko, Yevhenii Anatoliiovych-
dc.date.accessioned2018-07-04T08:19:27Z-
dc.date.available2018-07-04T08:19:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationФаст Д. А. Дослідження опору костилів і шурупів при висмикуванні з дерев’яної шпали, відновленої полімером / Д. А. Фаст, О. В. Корнієнко, А. А. Савін, Є. А. Христенко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - , 2018. - Вип.175. - С. 57-63.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/41-
dc.description.abstractUA: Для дослідження роботи проміжних скріплень (костилів і шурупів) у дослідних дерев’яних шпалах, відновлених полімерними матеріалами, було проведено випробування їх на висмикування. Отримані результати підтверджують доцільність використання пластмаси акрилової самотвердної АСТ-Т для відновлення експлуатаційних властивостей дерев’яних шпал, які перебувають у процесі експлуатації в тунелі метрополітену.uk_UA
dc.description.abstractEN: On the railways, the main part of wooden sleepers replaced with reinforced concrete. They have longer service lives, provide a constant track width, are less exposed to atmospheric influences and require lower maintenance costs. But under exploitation in underground tunnels, where the ballast under the rail-sleepers grid is a monolithic concrete foundation, the use of reinforced sleepers is complicated by increased rigidity of the base. Therefore, for the subway the most effective is the construction of the track on wooden sleepers. The main distinctive feature of the operation of wooden sleepers in the subway is that they are drowned in the road concrete and, in this connection, replacing them with new ones is a rather complicated and expensive operation, which requires considerable expenses for manual labor and costs.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectдерев’яна шпала метрополітенуuk_UA
dc.subjectкостильuk_UA
dc.subjectшурупuk_UA
dc.subjectполімерuk_UA
dc.subjectопір висмикуваннюuk_UA
dc.subjectwooden sleeper of subwayuk_UA
dc.subjectspikeuk_UA
dc.subjectscrewuk_UA
dc.subjectpolymeruk_UA
dc.subjectresistance of pullinguk_UA
dc.titleДослідження опору костилів і шурупів при висмикуванні з дерев’яної шпали, відновленої полімеромuk_UA
dc.title.alternativeResearch of resistance of spikes and screws while pulling from wooden sleeper restored by polymeruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 175

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fast.pdf243.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.