Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4457
Title: Удосконалення технічного обслуговування буксових вузлів за допомогою вбудованих засобів контролю
Other Titles: Improvement of technical inspection of axle equipment with built-in control devices
Authors: Петухов, Вадим Михайлович
Варницький, Микола Ігорович
Petuhov, Vadim M.
Varnickiy, Nikolay I.
Keywords: технічне обслуговування
буксовий вузол
технічний стан
засоби контролю
діагностична станція
бортовий модуль
наземний модуль
technical service
буксовый knot
technical state
controls
диагностическач station
side module
surface module
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Петухов В. М. Удосконалення технічного обслуговування буксових вузлів за допомогою вбудованих засобів контролю / В. М. Петухов, М. І. Варницький // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 147. - С. 9-13.
Abstract: UA: Обґрунтований напрямок удосконалення технічного обслуговування буксових вузлів вантажних вагонів за допомогою використання вбудованих засобів контролю. Наведені позитивні результати експлуатаційних випробувань вбудованої системи контролю їх технічного стану, що дозволяє: аналізувати дані щодо температурного режиму буксового вузла для раннього виявлення дефектів, що розвиваються, але ще не є аварійними: визначати залишковий ресурс буксового вузла; відчіпляти вагон в ремонт за фактичним станом буксового вузла.
EN: In the article are proved trends of improvements of technical inspection of wagons axle equipment with use of built-in control devices of axle equipment that helps to increase railway traffic safety and accuracy of the estimation of technical condition of axles and identify the origin of the defect at an early stage of its development. Such control is possible to perform regardless of the design of running parts, the types of bearings and lubricant. Here are given positive results of service testing of built-in control system of their technical condition, which also allow: analyze the temperature conditions of axle equipment for early detection of axles with defects that develop, but are not yet alert; determine the remaining service life of axle equipment; disengage the waggon for repair by actual state of the axle equipment. Test results showed high availability of the system under actual operating conditions and the possibility of long-term information about the technical condition of axle equipment for further its analysis.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4457
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 147

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petuhov.pdf495.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.