Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/44
Title: Впровадження прискорених поїздів міжобласного сполучення
Other Titles: The implementation of accelerated trains of interregion connection
Authors: Ковальов, Антон Олександрович
Ковальова, Оксана Володимирівна
Ковальов, Максим Олександрович
Селютін, Юрій Олександрович
Романенко, Максим Ігорович,
Kovalov, Anton
Kovalovа, Oksana
Kovalov, Maksym
Seliutin, Yurii
Romanenko, Мaxim
Keywords: прискорений поїзд
пасажирські перевезення
зупинний пункт
схема зупинок
економія витрат
accelerated train
passenger transport
stopping point
stop scheme
cost savings
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Ковальов А. О. Впровадження прискорених поїздів міжобласного сполучення / А. О. Ковальов, О. В. Ковальова, М. О. Ковальов, Ю. О. Селютин, М. І. Романенко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 177. - С. 6-11.
Abstract: UA: Запропоновано підходи до скорочення часу перебування пасажирів у дорозі при перевезеннях у міжобласному сполученні. Виявлено і проаналізовано причини, що обмежують швидкість руху на залізничній дільниці. Запропоновано математичну модель призначення схеми зупинок прискорених поїздів міжобласного сполучення, що складається з економії в експлуатаційних витратах, економії у витратах пасажирів, які знаходяться в поїзді в результаті скасування зупинки, і витрат, обумовлених додатковим часом очікування пасажирів зупинного пункту, що скасований, пізнішого поїзда.
EN: One of the main directions of improving the efficiency of passenger transportation is the introduction of a system of accelerated trains of inter-regional traffic, subject to the abolition of stops at separate points, which give a slight accumulation of passenger traffic. The paper proposes approaches to reducing the time spent by passengers on the road when traveling in interregional traffic. Reducing the passage time of a passenger train can be provided in two ways: as a result of organizational and technical measures, such as the temporary cancellation of stops at separate points, which give a slight accumulation of passenger traffic and as a result of modernization of permanent devices, which, if necessary, includes and rebuild.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/44
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 177

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalov.pdf229.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.