Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4795
Назва: Системи глобального позиціонування в тягових розрахунках з розрахуванням зносу колісних пар рухомого складу
Інші назви: Global positioning systems in traction calculations with calculation of wheelset wear of rolling stock
Автори: Барибін, Микола Анатолійович
Фалендиш, Анатолій Петрович
Гатченко, Вікторія Олександрівна
Клецька, Ольга Віталіївна
Кіріцева, Олена Вікторівна
Barybin, Nikolay
Falendysh, Anatoliy
Hatchenko, Victoria
Kletska, Olha
Kiritseva, Elena
Ключові слова: GPS/ГЛОНАСС
тягові розрахунки
екіпажна частина
математичне моделювання
локомотив
GPS / GLONASS
traction calculations
crew part
mathematical modeling
locomotive
Дата публікації: 2020
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Барибін М. А. Системи глобального позиціонування в тягових розрахунках з розрахуванням зносу колісних пар рухомого складу / М. А. Барибін, А. П. Фалендиш, В. О. Гатченко, О. В. Клецька, О. В. Кіріцева // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2020. - Вип. 191. - С. 57-68.
Короткий огляд (реферат): UA: У статті розглянуті питання встановлення впливу різних видів складових основного й додаткового опору, визначена необхідність отримання інформації з систем глобального позиціонування GPS/ГЛОНАСС поїзних локомотивів та її використання в тягових розрахунках, встановлена величина зносу деталей і вузлів екіпажної частини. Визначено рівняння основного опору заданого об’єкта дослідження на базі закону збереження механічної енергії та порівняльної технічної характеристики систем навігації.
EN: The article deals with global positioning systems integrated on VL11 locomotives. The scheme of operation and comparative characteristics of the accuracy of information from GPS and GLONASS systems are given. Expressions of the main resistance components of the friction forces in rolling stock bearings, rolling friction of wheels on rails, resistance forces on track irregularities, air resistance forces and sliding friction forces of wheels on rails are established. Expressions of components of additional resistance are established: resistance forces from bows, curves, resistance when starting from a place, from low temperatures and wind. The speed dependence is constructed using the specified formulas for the specified calculation parameters. The paper uses the law of conservation of mechanical energy, as the main factor takes into account all the effects on the rolling stock, the movement of the train. Shown graphically with a high-speed graph of the tracking section of the considered stage. Based on the law of conservation of mechanical energy, the real value of the main drag forces of cars on the Shebelinka-Zanki tracking section is established, the possibility of obtaining in real time is proved, and it is proposed to use it to optimize the consumption of fuel and energy resources for train traction. The paper considers the issues of establishing the actual technical parameters of the rolling stock crew by approximating (lianerization) the curve of theoretical smallpox resistance to the real one. An algorithm for searching for technical parameters of the crew part is proposed. The statement about the need to introduce mathematical modeling methods in the locomotive economy in order to establish rational traction costs, search for optimal operating modes and mass practical testing.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4795
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Розташовується у зібраннях:Випуск 191

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Barybin.pdf348.69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.