Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5205
Title: Підходи до створення універсального іміджу для забезпечення конкурентоспроможності підприємств громадського харчування
Other Titles: Подходы к созданию универсального имиджа для обеспечения конкурентоспособности предприятий общественного питания
Approaches to the creation of the universal image for ensuring competitiveness of customers of public feed
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Прокопенко, А. О.
Каличева, Н. Е.
Прокопенко, А. А.
Kalicheva, N. E.
Prokopenko, А. А.
Keywords: імідж
сервіс
менеджмент
реклама
вплив на споживача візуальними засобами
розвиток
ефективність
имидж
сервис
менеджмент
реклама
воздействие на потребителя визуальными средствами
развитие
эффективность
image
service
management
advertising
impact on the consumer by visual means
development
efficiency
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Каличева Н. Є. Підходи до створення універсального іміджу для забезпечення конкурентоспроможності підприємств громадського харчування / Н. Є. Каличева, А. О. Прокопенко // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2017. - № 60. - С. 140-146.
Abstract: UA: Статтю присвячено питанням визначення ролі іміджу в збільшенні конкурентоспроможності підприємств громадського харчування. Доведено, що для ефективного збільшення конкурентоспроможності будь-яке підприємство повинно виробити свій універсальний, унікальний, привабливий для споживачів імідж, який буде утримувати позиції на ринку в даному сегменті. Зазначено, підприємствам громадського харчування в сучасних умовах господарювання потрібно прикласти значну кількість зусиль для створення та підтримки іміджу. RU: Статья посвящена вопросам определения роли имиджа в увеличении конкурентоспособности предприятий общественного питания. Доказано, что для эффективного увеличения конкурентоспособности любое предприятие должно выработать свой универсальный, уникальный, привлекательный для потребителей имидж, который будет удерживать позиции на рынке в данном сегменте. Отмечено, предприятиям общественного питания в современных условиях хозяйствования нужно приложить значительное количество усилий для создания и поддержания имиджа. EN: At the moment it is impossible to imagine without the company's image. The image - an image of the organization, in the minds of people. You can even say that in any organization there is an image beyond the control of who works on it and whether it works at all. Consequently, the restaurant's image includes a lot of components: it's name, style, atmosphere, smells, sounds, as well as personal feelings, price, feelings of pleasure or vice versa-all this is the range of associations that are emerging from consumers. Since the image of the restaurant creates some kind of image in the mind of consumers, the main task of the restaurant is to direct the thoughts of different people in the right direction to create a single image. In order to create a universal and better image for a restaurant, the following criteria must be considered, which play a significant role in the future "image": architecture and design of the restaurant, visualing, management: work with personnel, location, special features of the chef, service restaurant, advertising. Formation of an image is an art that requires a long and laborious work. It is important to strive to ensure that the desired image meets the real, that the created image meets the requirements of society and reflects the individuality of the enterprise. With the help of image management, you can influence and manage the emotions of consumers, which is the main value in today's market. Apart from all this, the image of the restaurant is its most powerful weapon in the fight against competitors.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5205
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 60

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf375.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.