Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5261
Title: Результаты экспериментальных исследований относительной изгибной жесткости рельсов в зоне стыков
Other Titles: The results of experimental studies of the relative flexural rigidity of the rails in the area of joint
Authors: Даренський, Олександр Миколайович
Клименко, Андрій Володимирович
Darenskiy, Alexander
Klimenko, Andrey
Keywords: рельсовый стык
дискретное подрельсовое основание
упругодисипативные характеристики
прогиб
рейковий стик
дискретна підрейкова основа
пружньо-дисипативні характеристики
прогин
rail joints
discrete rail base
elastic-disipativnye characteristics
deflection
Issue Date: 2013
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Даренский А. Н. Результаты экспериментальных исследований относительной изгибной жесткости рельсов в зоне стыков / А. Н. Даренский, А. В. Клименко // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2013. - Вип. 142. - С. 157-161.
Abstract: UA: У статті викладені результати експериментальних досліджень відносної жорсткості цілої рейки та рейок в зоні стику на вигин. Наведено результати експерименту і виконано їх аналіз. Встановлено коефіцієнт відносної жорсткості рейкової нитки в зоні стику на вигин по відношенню до цілої рейки з урахуванням впливу відстані між опорами, рівня натягу гайок стикових болтів і величини стикового зазору.
EN: The article presents the results of experimental studies of the relative flexural rigidity of the rails in the joint area and established empirical relationships based on their technical characteristics and conditions. To achieve this goal in conducting experimental studies determined the value of deflection as a rail or rail joint under static load , and the task was to determine the patterns of change in the relative bending stiffness of the rail at two fixed bearings in the joint area. The results of experiments carried out and analyzed. Established coefficient relative flexural rigidity yarn rail at the junction relative to the entire rail with the influence of the distance between supports , the level of tension bolts and nuts butt butt gap size . This information allows the study of interaction of numerical methods and rolling path in the areas of rail joints , including special environments industrial railways.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5261
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 142

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Darenskiy.pdf417.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.