Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5294
Title: Визначення характеристик зачеплення тягових зубчатих передач з реальними профілями зубців
Other Titles: Determination of descriptions of hooking of hauling gearings with the real types of points
Authors: Бобрицький, Сергій Владиславович
Bobritskiy, Sergiy Vladislavovich
Keywords: рухомий склад
електропоїзд ЕР-2
тягова зубчата передача
зубчаті колеса
характеристики зачеплення
лінія зачеплення
характеристики зацепления
rolling stock
electric train of ER-2
hauling gearing
gear-wheels
descriptions of hooking of gear-wheels
line of hooking
Issue Date: 2013
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Бобрицький С. В. Визначення характеристик зачеплення тягових зубчатих передач з реальними профілями зубців / С. В. Бобрицький // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2013. - Вип. 142. - С. 87-91.
Abstract: UA: В статті розглянута доцільність обгрунтованого підбору пар «шестерня-зубчате колесо» при перекомплектуванні ТЗП. Проаналізовані існуючі методи отримання характеристик зачеплення зубчатих коліс. Наведений новий підхід до визначення характеристик зачеплення зубчатих передач. Наведені приклади отриманих характеристик зачеплення ТЗП з визначеним зносом шестерні та колеса електропоїзда серії ЕР-2. Подано рекомендації щодо подальшого застосування запропонованого підходу для виконання обґрунтованого підбору парних зубчатих коліс.
EN: In the article the necessity of the grounded selection of pair is grounded «cog-wheel-toothed wheel» at transposition TZP. It is marked that for the receipt of descriptions of hooking of pair of gear-wheels needed lengths, form and position of line of hooking. The existent methods of receipt of descriptions of hooking of gear-wheels are analysed. The lacks of existent methods are selected. New approach is resulted on determination of descriptions of hooking of gearings. The examples of the got descriptions of hooking of TZP are resulted with the certain wear of cog-wheel and wheel of electric train of series of ER-2. Presented recommendation in relation to subsequent application offered approach on determination of descriptions of hooking of the hauling gearings of the different degrees of wear of gear-wheels with the subsequent grounded selection of threadbare pair gear-wheels at implementation of repairs, and as a result, by the improved external of the hauling gearings environments.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5294
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 142

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bobritskiy.pdf417.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.