Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5587| Title: | Совершенствование конструкции тележек грузовых вагонов с целью снижения износа гребней колес и рельсов |
| Other Titles: | Improved design cargo trucks-cars out to prevent wear paddle wheels and rails |
| Authors: | Мартынов, Игорь Эрнстович Маслиев, Вячеслав Георгиевич Мокроусов, Сергей Дмитриевич Щербаков, В. П. Нестеренко, В. И. Martinov, I. E. Masliev, V. G. Mokrousov, S. D. Nesterenko, V. I. Shcherbakov, V. P. |
| Keywords: | тележка система колесо-рельс износ |
| Issue Date: | 2013 |
| Publisher: | Українська державна академія залізничного транспорту |
| Citation: | Совершенствование конструкции тележек грузовых вагонов с целью снижения износа гребней колес и рельсов / И. Э. Мартинов, В. Г. Маслиев, С. Д. Мокроусов, В. П. Щербаков, В. И. Нестеренко // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2013. - Вип. 139. - С. 25-29. |
| Abstract: | UA: Запропоновано поступове виключення візків вантажних вагонів з трьохелементними
рамами з експлуатації в Україні, де вантажні, пасажирські та швидкісні потяги рухаються по
загальній колії, що потребує зрівняння їх динамічних характеристик щодо впливу на колію.
Для вирішення проблеми пропонується розробити візок з одноелементною рамою. EN: Proposed gradual elimination of freight wagon bogies with frames of trehèlementnymi Ukraine, where freight, passenger and fast trains move on a track that demands total equalizing their dynamic characteristics on the way. As a way to solve the problem, proposed the creation of a cart with the singleton frame. |
| URI: | http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5587 |
| ISSN: | 1994-7852 (print); 2413-3795 (online) |
| Appears in Collections: | Випуск 139 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Martinov.pdf | 631.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.