Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/600
Title: Розвиток освітнього комплексу України в умовах євроінтеграції
Other Titles: Development of educational complex of Ukraine under conditions of eurointegration
Authors: Євсєєва, Ольга Олексіївна
Ievsieieva, O. О.
Keywords: освітній комплекс
система освіти
ефективність освітнього комплексу
євроінтеграція
educational complex
education system
efficiency of the educational complex
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Євсєєва, О. О. Розвиток освітнього комплексу України в умовах євроінтеграції / О. О. Євсєєва // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2016. - № 53. - С. 141-146.
Abstract: UA: Автором визначені пріоритети в діяльності о світнього комплексу України в умовах євроінтеграції. Розглянуто с утність соціальної ефективно сті освітнього комплексу. Ефективність системи освіти розглядається як соціально - педагогічна проблема. Визначено, що причини незадовільного стану справ у сфері освіти пов'язані з посиленням технократичних тенденцій, ігноруванням гуманістичних аспектів, нед ооцінкою людського чинника. Доведено, що вплив систем освіти на науково - технічний та економічний прогрес значно зріс. Обґрунтовано, що в умовах євроінтеграції більш високий освітній рівень стає чинником підвищення загальної і виробничої культури, готовност і до оволодіння новою технікою, до зміни праці.
EN: The author defines the priorities of the educational complex of Ukraine under conditions of Euro integration. The essence of social efficiency of the educational complex. The effectiveness of the system of education is considered as a socio-pedagogical problem. Determined that the reasons for the unsatisfactory state of Affairs in the education sector linked with the strengthening of technocratic tendencies, disregard of humanist aspects, the underestimation of the human factor. It is proved that the influence of education systems on scientific, technical and economic progress has increased significantly. It is proved that in conditions of Eurointegration a higher education level becomes a factor of increasing total production and culture, willingness to learn new technology, to changes in labor.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/600
ISSN: 2075-4892 (print); 2413-4892 (online)
Appears in Collections:№ 53

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ievsieieva.pdf413.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.