Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/67
Title: Визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у крупному залізничному вузлі
Other Titles: Determination of the rational location for a passenger station serving high-speed trains in a large railway junction
Authors: Огар, Олександр Миколайович
Кужавський, Микола Сергійович
Кузнецов, Євген Миколайович
Наумов, Максим Володимирович
Ohar, Oleksandr
Kuzhavsky, Mykola
Kuznetsov, Yevgen
Naumov, Maksym
Keywords: пасажирська станція
високошвидкісні магістралі
поїзд
вузол
обслуговування
розміщення
модель
passenger station
high-speed lines
train
junction
service
location
model
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Огар О. М. Визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у крупному залізничному вузлі / О. М. Огар, М. С. Кужавський, Є. М. Кузнецов, М. В. Наумов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 42-50.
Abstract: UA: Проаналізовано наукові підходи щодо розрахунку та оптимізації параметрів високошвидкісних магістралей. Визначено координати станцій метрополітену, центрів бізнесу, населеності і пам’яток крупного мегаполісу, координати розрахункових точок його вулиць і проспектів з інтенсивним рухом транспорту та координати точок входу залізничних ліній у місто. Розраховано вагові коефіцієнти цільової функції. Визначено раціональне місце розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у залізничному вузлі.
EN: The scientific approaches concerning calculation and optimization of high-speed lines parameters were analyzed. The analysis showed that the issue of rational location of passenger stations for the servicing of high-speed trains at large railway junctions were not sufficiently considered. The coordinates of subway stations, business centers, settlements and monuments of a large metropolis, coordinates of the settlement points of streets and avenues with intensive traffic and coordinates of points of entry of railway lines to the city are determined. The weighting coefficients of the target function were calculated. The results of calculating these coefficients indicate that the most significant parameter is the distance from the passenger station to the subway station. The rational location of the passenger station for servicing high-speed trains at the railway station was determined. The passenger railway station in this place can not be located. Therefore, two alternative variants of station placement on the site of the existing stations of railway junction nearest to the optimal location were proposed. In order to choose the best option, it is proposed to perform detailed technical and economic calculations.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/67
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ohar.pdf492.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.