Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8398
Title: Оптимальне приймання інформаційних сигналів в умовах дії п’ятикомпонентної завади
Other Titles: Optimum reception of information signals in the conditions of action of the five-component interference
Authors: Ананьєва, Ольга Михайлівна
Бабаєв, Михайло Михайлович
Давиденко, Михайло Георгійович
Панченко, Владислав Вадимович
Аnanіevа, Olha
Babaiev, Mykhailo
Davidenko, Mykhailo
Panchenko, Vladyslav
Keywords: тональне рейкове коло
інформаційний сигнал
структурно-детермінована завада
взаємна кореляція
tonal rail chains
information signal
structurally deterministic interference
mutual correlation
Issue Date: 2021
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Ананьєва О. М. Оптимальне приймання інформаційних сигналів в умовах дії п’ятикомпонентної завади / О. М. Ананьєва, М. М. Бабаєв, М. Г. Давиденко, В. В. Панченко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2021. - Т. 26. № 1. - С. 24-29.
Abstract: UA: Тональні рейкові кола (ТРК) є важливим засобом підтримки безпеки залізничного руху. В складній електромагнітній обстановці інформаційні сигнали ТРК зазнають сильних спотворень від завад різного типу та походження. Це знижує безпеку руху. Розглянуто випадок, коли інформаційний сигнал спостерігають на фоні суми імпульсної завади, завади від тягового перетворювача локомотива, завади від тягового струму та лінії електропередач промислової частоти, завади від суміжного ТРК та широкосмугового гаусівського шуму. Визначено критерій оптимальності завадостійкого приймання інформаційного сигналу.
EN: The Tone Rail Chains (TRC) is important means of support of safety of railway traffic. In a difficult electromagnetic situation information signals of TRC will experience strong distortions from interferences of different type and origin. It reduces traffic safety. The case when information signal is observed against the background of the sum of a pulse interference, a interference from the traction converter of the locomotive, a interference from traction current and the power line of industrial frequency, a interference from adjacent TRC and broadband Gaussian noise is considered. The optimality criterion of noiseproof reception of information signal is defined. Criterion function according to this criterion is created.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8398
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 26 № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Аnanіevа.pdf153.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.