Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОвчинніков, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorOvchinnicov, Alexander-
dc.date.accessioned2022-01-12T10:50:46Z-
dc.date.available2022-01-12T10:50:46Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОвчинніков О. О. Основні процеси, що викликають зношення підкладки у скріпленні типу «метро» / О. О. Овчинніков // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(2). - С. 205-209.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8584-
dc.description.abstractUA: На основі аналізу існуючих уявлень про природу зношення елементів подібних технічних систем та умов експлуатації скріплення типу «Метро» визначено, що процесу зношення реборди підкладки притаманні ознаки, характерні для фреттинг-корозії. Наведено можливі групи методів захисту від такого виду зношення та характеристика їх з погляду захисту реборди підкладки розглянутого скріплення, виділено найбільш доцільний зважаючи на особливості експлуатації в метрополітені – змащення поверхні тертя реборди підкладки.uk_UA
dc.description.abstractEN: Railway intermediate cleatings, , executing the function of connective element between rails and sleepers, also have to provide project position of claotype filaments during great while. However operating observings testify, that in curved sections of the underground railways size of wear in persistent rebord of linings under the outward rail achieves critical sizes, according to the terms of the train's motion safety, because of admittances on the width of track violation, long before achievement of normative term of lining's use. In the article on the basis of analysis of existent pictures it is set of nature of wear of elements of the similar technical systems and external of cleating of type «Subway» environments, that prcessu wear of lining rebordy signs, characteristic for frettage-corrosion, are inherent. The possible groups of methods of protecting from such kind of wear of surfaces of friction and description are resulted them from point of defence of rebordy of lining of the examined cleating, the most expedient is selected from them coming from external environments in underground passage is greasing of surface of friction of lining rebordy.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectзношення реборди підкладкиuk_UA
dc.subjectтертяuk_UA
dc.subjectфреттинг-корозіяuk_UA
dc.subjectзмащенняuk_UA
dc.subjectrailwayuk_UA
dc.subjectunderground, lining's rebord wearuk_UA
dc.subjectfrictionuk_UA
dc.subjectfrettage-corrosionuk_UA
dc.subjectgreasinguk_UA
dc.titleОсновні процеси, що викликають зношення підкладки у скріпленні типу «метро»uk_UA
dc.title.alternativeBasic processes which cause wear`s fastening in «subway» type liningsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchinnicov.pdf425.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.