Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8587
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоронін, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorСкорик, Олексій Олексійович-
dc.contributor.authorЛоцман, Клеоніка Павлівна-
dc.contributor.authorVoronin, Sergey-
dc.contributor.authorSkoryk, Alexei-
dc.contributor.authorLotsman, К. Р.-
dc.date.accessioned2022-01-12T11:59:55Z-
dc.date.available2022-01-12T11:59:55Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВоронин С. В. Диффузионная модель устойчивости земляного полотна / С. В. Воронин, А. А. Скорик, К. П. Лоцман // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(2). - С. 180-184.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8587-
dc.description.abstractUA: У процесі експлуатації залізничної колії, в результаті ряду природних факторів і діючих навантажень земляне полотно втрачає стійкість. Для оцінки стійкості запропонована дифузійна модель при розрахунку якої вирішуються завдання виявлення головних факторів стійкості і еволюції стійкості як схилів так і земляного полотна в цілому.-
dc.description.abstractEN: In the operation of the railway line, as a result of a number of natural factors and downloads terzetto roadbed stability. To assess the sustainability of proposed diffusion model in the calculation of which solves the problem to identify the main factors of stability and evolution of the stability of the slopes as well as the subgrade as a whole. These results give a clear mathematical formulation of the specific methods and approaches to the characterization of the stability of the roadbed. A solution to the problem of the roadbed on the basis of the diffusion model. Spatial coordinates of the model coefficients are variable, depending on many factors, chief among them the intensity of the dynamic effects of train loads. The model allows us to construct the concept of evolution of the subgrade, and to calculate the rate of undercutting, highlight the unstable mode of sustainable development.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectдиффузияuk_UA
dc.subjectкоординатыuk_UA
dc.subjectряд Фурьеuk_UA
dc.subjectуравнение балансаuk_UA
dc.subjectпрофильuk_UA
dc.subjectуклонuk_UA
dc.subjectбалластная призмаuk_UA
dc.subjectсклонuk_UA
dc.subjectустойчивостьuk_UA
dc.subjectдифузіяuk_UA
dc.subjectкоординатиuk_UA
dc.subjectряд Фур'єuk_UA
dc.subjectрівняння балансуuk_UA
dc.subjectпрофільuk_UA
dc.subjectухилuk_UA
dc.subjectбаластна призмаuk_UA
dc.subjectсхилuk_UA
dc.subjectстійкістьuk_UA
dc.subjectdiffusionuk_UA
dc.subjectcoordinatesuk_UA
dc.subjectFourier seriesuk_UA
dc.subjectthe balance equationuk_UA
dc.subjectprofіluk_UA
dc.subjectslopeuk_UA
dc.subjectballast prism slopeuk_UA
dc.titleДиффузионная модель устойчивости земляного полотнаuk_UA
dc.title.alternativeДифузійна модель стійкості земляного полотнаuk_UA
dc.title.alternativeDiffusion model of subgrade stabilityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronin.pdf366.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.