Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8636
Title: Розрахунок швидкості і напрямку вітру в імітаційних моделях скочування відчепів з гірки
Other Titles: Calculation of wind speed and direction in imitating models of rolling cuts from hump
Authors: Огар, Олександр Миколайович
Ogar, Alexander
Keywords: сортувальна гірка
метеорологічні умови
швидкість і напрямок вітру
мітаційна модель
sorting hump
meteorological conditions
wind speed and direction
imitative model
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Огар О. М. Розрахунок швидкості і напрямку вітру в імітаційних моделях скочування відчепів з гірки / О. М. Огар // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. -Вип. 150. - С. 60-66.
Abstract: UA: Обґрунтовано доцільність розрахунку швидкості і напрямку вітру в імітаційних моделях скочування відчепів з гірки. Вказано на недоліки способу представлення параметрів метеорологічних умов у вказаних моделях і методах розрахунку конструктивних параметрів. Сформовано метод розрахунку швидкості і напрямку вітру в точці місцезнаходження вагону на основі даних декількох метеорологічних датчиків, що розташовуються на полігоні.
EN: Calculation expediency of wind speed and direction in imitating models of rolling cuts from hump using for definition of constructive parameters of sorting humps and driving parameters of car moderators was proved. It was indicated on submition way defects of meteorological conditions in indicated models and calculations methods of constructive parameters. Calculation method of wind speed and direction in car location on data base of several meteorological sensors, located in polygon, was formed. Theoretical function methods of complex variable for solution of set problem were used. The example of interpolative multinomial was given, wind speed and direction in car location for event of four sensors, placed in polygon, with helping of interpolative multinomial is calculated. The conclusion was made, using offered method in models of rolling cuts from hump, which used for constructive hump calculations and driving definition parameters of speed regulation means of rolling cuts, will be allowed to increase adequacy of indicated models.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8636
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 150

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ogar.pdf611.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.