Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8640
Title: Аналіз методів розрахунку пропускної спроможності залізничних дільниць
Other Titles: Analysis of the methods of calculating the capacity of the railway lines
Authors: Прохорченко, Андрій Володимирович
Огієнко, Вікторія Анатоліївна
Prokhorchenko, Andrii
Ohiienko, Viktoriia
Keywords: пропускна спроможність
транспортна система
залізнична інфраструктура
графік руху поїздів
capacity
transport system
rail infrastructure
train schedule
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Прохорченко А. В. Аналіз методів розрахунку пропускної спроможності залізничних дільниць / А. В. Прохорченко, В. А. Огієнко // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 150. - С. 66-73.
Abstract: UA: В роботі проведено аналіз методів визначення пропускної спроможності залізничних дільниць і напрямків на залізницях світу. Виявлені недоліки і переваги різних методів розрахунку пропускної спроможності. Детально розглянуто рекомендовану Міжнародним союзом залізниць процедуру розрахунку практичної пропускної спроможності на основі методу оптимізації. Доведено ефективність застосування інтегрованої методології до розрахунку пропускної спроможності на основі послідовного використання аналітичних, оптимізаційних та імітаційних методів.
EN: In this paper, the analysis methods for determining the capacity of railway stations and rail lines in the world. Identified advantages and disadvantages of different methods of calculating capacity. Analytical methods are simple to calculate and is usually used to estimate the theoretical (available) capacity, but it does not account for the stochastic nature of trains and the impossibility of keeping characteristics of the movement trains. Simulation methods to describe the random nature of the traffic dynamics. The disadvantage of this approach is the complexity of practical accessories developed a simulation model of the existing railway infrastructure and timeconsuming. According to studies, it was concluded that the optimization method recommended standard UIC 406 R provides a higher accuracy of the solution and is most common in the EU. The efficiency of the use of an integrated methodology for calculating capacity based on consistent use of analytical, simulation and optimization techniques.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8640
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 150

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorchenko.pdf614.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.