Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8643
Title: Удосконалення залізничної пасажирської системи в умовах використання інтернету
Other Titles: An improvement of the railway passenger system is in the conditions of the use of the internet
Authors: Ходаківський, Олексій Миколайович
Савельєв, Сергій Анатолійович
Бондаренко, Богдан Романович
Драгіцин, Олексій Григорович
Соколов, Дмитро Миколайович
Костіна, Анастасія Олексіївна
Лядов, Максим Миколайович
Кузнєцов, Віталій Володимирович
Сидельніков, Олександр Володимирович
Khodakivskiy, Oleksij Mykolajovuch
Savel'ev, Serhij
Bondarenko, Bohdan
Dragicin, Oleksij
Sokolov, Dmytro
Kostina, Anastasiya
Lyadov, Maksym
Kuznecov, Vitalij
Sidel'nikov, Oleksandr
Keywords: залізнична пасажирська система
інтернет
passenger rail system
the Internet
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Ходаківський О. М. Удосконалення залізничної пасажирської системи в умовах використання інтернету / О. М. Ходаківський, С. А. Савельєв, Б. Р. Бондаренко, О. Г. Драгіцин, Д. М. Соколов, А. О. Костіна, М. М. Лядов, В. В. Кузнєцов, О. В. Сидельніков // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 150. - С. 84-91.
Abstract: UA: Виконано удосконалення залізничної пасажирської системи в умовах використання інтернету шляхом дослідження процесу придбання квитка на основі розроблених моделей. При цьому проаналізовано один із напрямків розвитку Укрзалізниці - розвинення систем бронювання та продажу залізничних квитків через Інтернет. Досліджено процес придбання квитка пассажиром. Для цього розроблено моделі на основі мереж Петрі.
EN: The improvement of the railway passenger system is executed in the conditions of the use of the internet by research of process of acquisition of ticket on the basis of the worked out models. One of directions of development of Укрзалізниці - розвинення of the systems of reserving and sale of railroad tickets is thus analysed over the Internet. It is marked that the only substantial lack of technology of ticket with the set aside printing is a necessity of visit of cashdesk for the exchange of ticket. This defect an electronic ticket is fully confined. It is marked, that100 in latter days web-sites became actual on the sale of electronic tickets, they are multifunction and give rapid possibility to the passengers, from be what access point to the network, to purchase a ticket in necessary direction. The process of acquisition of ticket is investigational by a passenger in the cashdesk of previous sale and for help the internet.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8643
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 150

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khodakivskiy.pdf462.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.