Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8939
Title: Модернізація локомотива ТЕП150 шляхом заміни силової енергетичної установки
Other Titles: Modernization of locomotive TEP 150 by replacement of power energy installation
Authors: Рубльов, Володимир Іванович
Рубльов, Олег Володимирович
Rublov, Vladimir Ivanovich
Rublov, Oleh Vladimirovich,
Keywords: швидкісні залізничні перевезення
рухомий склад
газотурбінна енергетична установка
high-speed rail transportation
rolling stock
gas turbine power plant, gas turbine unit
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Рубльов В. І. Модернізація локомотива ТЕП150 шляхом заміни силової енергетичної установки / В. І. Рубльов, О. В. Рубльов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 180. - С. 7-12.
Abstract: UA: Для підтримки конкурентоспроможності залізничного транспорту, а також для збільшення відсотка пасажирів, які для пересування користуються (обирають) поїзди, перед ПАТ «Укрзалізниця» постає питання оновлення або модернізації рухомого складу. Тому для інтеграції України в європейську транспортну систему рекомендується детально дослідити питання розробки нового рухомого складу на основі існуючого із заміною енергетичної установки (дизеля) на ГТУ.
EN: Railway transport of Ukraine plays the leading role in implementation of economic relations of the country. The main segment of the market of passenger traffic falls to his share. It is explained by their high social and economic value in life of society and performance of one of guarantees of the state – freedom of movement. Rather high density of railway tracks almost in all countries of Europe, rather low expenses at long-distance transportations, safety and environmental friendliness of this type of transport promote it. Today one of priority tasks for PJSC Ukrzaliznytsiа (further PJSC UZ) – is development of high-speed rail transportation. PJSC UZ expands possibilities of passengers more and more. Besides, in order to integration of Ukraine into the European system of high-speed rail transportation it`s recommended to investigate the development of a new rolling stock on the basis of the existing power plant (diesel) to replace the GTU. A gas turbine locomotive is a type of railway locomotive in which the prime mover is a gas turbine. Several types of gas turbine locomotive have been developed, differing mainly in the means by which mechanical power is conveyed to the driving wheels (drivers). A gas turbine offers some advantages over a piston engine. There are few moving parts, decreasing the need for lubrication and potentially reducing maintenance costs. A turbine of a given power output is also physically smaller than an equally powerful piston engine, allowing a locomotive to be very powerful without being inordinately large. Unlike steam engines, internal combustion engines require a transmission to power the wheels. The engine must be allowed to continue to run when the locomotive is stopped. The use of gas turbine traction will solve the problem of matching the traction characteristics of the autonomous and electric rolling stock on the axial power, speed characteristics and unification of the crew.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8939
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 180

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rublov.pdf232.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.