Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/903
Title: Розподілення тягових підстанцій по дистанціях електропостачання при впровадженні швидкісного руху
Other Titles: Распределение тяговых подстанций по дистанциям электроснабжения при внедрении скоростного движения
Distribution of traction substations on power supply divisions while implementing high-speed operation
Authors: Акімов, Олександр Іванович
Панченко, Владислав Вадимович
Заїка, Лариса Володимирівна
Панютін, Олег Миколайович
Akimov, Olexander
Panchenko, Vladyslav
Zaika, Larysa
Paniutin, Oleh
Keywords: розподілення тягових підстанцій
дистанція електропостачання
схема заміщення
тягова мережа
оптимальна відстань
распределение тяговых подстанций
дистанция электроснабжения
схема замещения
тяговая сеть
оптимальное расстояние
distribution of traction substations
power supply division
equivalent circuit
electric traction network
optimal distance
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Акімов, О. І. Розподілення тягових підстанцій по дистанціях електропостачання при впровадженні швидкісного руху [Текст] / О. І. Акімов, В. В. Панченко, Л. В. Заїка, О. М. Панютін // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 181. - С. 43-50.
Abstract: UA: Досліджено процес розподілення тягових підстанцій на конкретній ділянці електропостачання при впровадженні швидкісного руху. Встановлено оптимальну відстань між тяговими підстанціями для цієї ділянки. Цей висновок підкріплений економічним розрахунком. Показано, що традиційна методика визначення довжини міжпідстанційної зони при впровадженні швидкісного руху дає завищені результати, тому вона має застосовуватись на швидкісних ділянках з коректуванням. EN: The research deals with the distribution of traction substations on the particular power supply section while implementing high-speed operation. The authors suggest variants of solving the task related to the distribution of traction substations on power supply divisions while implementing high-speed operation under the condition that the powers of traction substations are known. The optimal distance between traction substations for the particular section is defined. The task concerning the choice of the optimal distance between traction substations is solved on the grounds of the results of electrical calculations and modeling loads on the traction energy system applying the EWB program. The research is conducted for the double-track line 43 km long, electrified according to the system of 27kV alternating current. The characteristics of the electric train «Sokil» are used during the modelling, on their basis traction calculation is carried out, which results in changing the speed and consumption current of the train within the researched section.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/903
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 181

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akimov.pdf271.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.