Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9576
Назва: Дослідження стабільності руху поїздопотоків на вантажонапруженому залізничному полігоні
Інші назви: Study of stability of train flows on heavily used freight railway region
Автори: Кравченко, Михайло Анатолійович
Стебницька, Єлізавета Михайлівна
Прохорченко, Андрій Володимирович
Киман, Андрій Миколайович
Кірієнков, Артем Євгенович
Kravchenko, Mykhailo Anatoliyovych
Stebnytska, Elizaveta Mykhailivna
Prokhorchenko, Andrii Vladimirovich
Kiman, Andrii Mykolayovych
Kirienkov, Artem Yevhenovych
Ключові слова: залізничний полігон
поїздодільниця
маршрут
дільнична швидкість
поїздопотік
railway region
train section
route
section speed
train flow
Дата публікації: 2022
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Кравченко, М. А. Дослідження стабільності руху поїздопотоків на вантажонапруженому залізничному полігоні / М. А. Кравченко, Є. М. Стебницька, А. В. Прохорченко, А. М. Киман, А. Є. Кірієнков // Збірник наукових праць УкрДУЗТ. – 2022. – Вип. 199. – С. 99-113.
Короткий огляд (реферат): UA: У статті досліджено стабільність руху вантажних поїздопотоків у різні періоди перевезень на полігоні регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця», який є «вузьким місцем» з'єднання залізничної системи з найбільшими морським портами України. Виявлено закономірності впливу експлуатаційних показників на загальну тривалість руху поїздопотоків. На основі кореляційного аналізу чисельно доведено вплив пасажирського руху на тривалість слідування вантажних поїздопотоків на різних маршрутах руху. Розраховано кластерограму взаємозв’язків впливу пасажирського руху на тривалість руху вантажних поїздів на різних маршрутах, що дозволяє комплексно проаналізувати взаємозалежності експлуатаційних показників дільниць в умовах зміни інтенсивності руху та перенаправлення поїздопотоків за паралельними лініями. EN: The article examines the stability of freight trains in different periods of traffic at the landfill of the regional branch of "Odessa Railway" JSC "Ukrzaliznytsia", which is a "bottleneck" of the railway system with the largest seaports in Ukraine. It is offered to analyze the consolidated daily operational indicators on the main routes of train flows: density at the train station (traffic density per 1 km, tons); average daily speed of trains (km / h); the number of freight trains that have passed (train). For a comprehensive analysis of changes in operational indicators in the low (I-III quarter) and high season (IV quarter) of traffic summarized indicators in the sequence of train flows. This allowed us to identify the most influential train stations for the stability of train traffic. Regularities of influence of operational indicators on the general duration of movement of train streams are revealed. Based on the correlation analysis, the influence of passenger traffic on the duration of freight trains on differentroutes has been proved numerically. Correlations can be described as strong and significant. The interaction of changes in operational indicators on different routes of train flows at the investigated landfill was revealed. Significant impact on the stability of train flows occurs at train stations, where sorting stations operate. Increasing the share of scheduled departures in 2019 and working to extend the service in 2020 has reduced the gap between the total duration of trains on the routes to acceptable values. A cluster diagram of the relationship between the impact of passenger traffic on the duration of freight trains on different routes, which allows a comprehensive analysis of the interdependence of operational performance of sections in terms of changes in traffic intensity and redirection of trains on parallel lines.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9576
ISSN: 1994-7852
Розташовується у зібраннях:Випуск 199

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kravchenko.pdf1.47 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.