Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/98
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБерестов, Ігор В’ячеславович-
dc.contributor.authorКулешов, Валерій Вячеславович-
dc.contributor.authorБерестова, Тетяна Тимофіївна-
dc.contributor.authorBerestov, Іgor Vaycheslavovich-
dc.contributor.authorKuleshov, Valeriy Vaycheslavovich-
dc.contributor.authorBerestova, Tatyana Timofeevna-
dc.date.accessioned2018-07-12T08:41:53Z-
dc.date.available2018-07-12T08:41:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБерестов І. В. Підвищення ефективності транспортної системи прикордонного вузла в умовах функціонування інформаційно-керуючих систем залізниць України / І. В. Берестов, В. В. Кулешов, Т. Т. Берестова // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 172. - С. 55-65.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/98-
dc.description.abstractUA: Виконаний аналіз кількості затриманих вагонів з експортними, імпортними та транзитними вантажами, основних причин затримки вагонів на прикордонних передавальних станціях Регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за 2015-2016 рр. Розглянуті варіанти покращення взаємодії структурних підрозділів, державних органів контролю на прикордонних передавальних станціях залізничного транспорту. Наведена схема інформаційно-керуючої системи взаємодії в умовах різних компаній-власників рухомого складу. Модель діяльності передавальної станції можна описати ланцюгом Маркова зі зворотною траєкторією з кінцевим часом та трьома станами.uk_UA
dc.description.abstractEN: In the article there is an analysis of the number of detained cars with export, import and transit cargoes. The main reasons for the delays in the wagons at the border stations of the Southern Railway regional branch of PJSC "Ukrzaliznytsia" were considered for the period from 2015 to 2016. Options for improving the interaction of structural units are considered for the work of state control bodies at border stations of Ukraine's railway transport. The scheme of information and control system of interaction in the conditions of different companies-owners of rolling stock is given in the work. The model of the transfer station can be described by a Markov chain with a return path with a finite time and three states. Interaction with the nearby areas can be characterized by the total income from freight transportation for the structural division. The system of transfer of wagons across the border under a unified system for managing the railroad transport system should ultimately lead to the creation of a coordinated system for the exchange of information between shippers, recipients, stations, border control, customs authorities of state control, owners of goods, wagons, and so on.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвагонuk_UA
dc.subjectвласникuk_UA
dc.subjectкордонuk_UA
dc.subjectоператорuk_UA
dc.subjectпідрозділuk_UA
dc.subjectперевезенняuk_UA
dc.subjectстанціяuk_UA
dc.subjectсистемаuk_UA
dc.subjectфіліяuk_UA
dc.subjectwagonuk_UA
dc.subjectborderuk_UA
dc.subjectoperatoruk_UA
dc.subjectowneruk_UA
dc.subjectunituk_UA
dc.subjecttransportationuk_UA
dc.subjectstationuk_UA
dc.subjectsystemuk_UA
dc.subjectbranchuk_UA
dc.titleПідвищення ефективності транспортної системи прикордонного вузла в умовах функціонування інформаційно-керуючих систем залізниць Україниuk_UA
dc.title.alternativeIncreasing the efficiency of the transport system of the border node in the conditions of functioning of the information and security systems of railways of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 172

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berestov.pdf252.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.