Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/98
Title: Підвищення ефективності транспортної системи прикордонного вузла в умовах функціонування інформаційно-керуючих систем залізниць України
Other Titles: Increasing the efficiency of the transport system of the border node in the conditions of functioning of the information and security systems of railways of Ukraine
Authors: Берестов, Ігор В’ячеславович
Кулешов, Валерій Вячеславович
Берестова, Тетяна Тимофіївна
Berestov, Іgor Vaycheslavovich
Kuleshov, Valeriy Vaycheslavovich
Berestova, Tatyana Timofeevna
Keywords: вагон
власник
кордон
оператор
підрозділ
перевезення
станція
система
філія
wagon
border
operator
owner
unit
transportation
station
system
branch
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Берестов І. В. Підвищення ефективності транспортної системи прикордонного вузла в умовах функціонування інформаційно-керуючих систем залізниць України / І. В. Берестов, В. В. Кулешов, Т. Т. Берестова // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 172. - С. 55-65.
Abstract: UA: Виконаний аналіз кількості затриманих вагонів з експортними, імпортними та транзитними вантажами, основних причин затримки вагонів на прикордонних передавальних станціях Регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за 2015-2016 рр. Розглянуті варіанти покращення взаємодії структурних підрозділів, державних органів контролю на прикордонних передавальних станціях залізничного транспорту. Наведена схема інформаційно-керуючої системи взаємодії в умовах різних компаній-власників рухомого складу. Модель діяльності передавальної станції можна описати ланцюгом Маркова зі зворотною траєкторією з кінцевим часом та трьома станами.
EN: In the article there is an analysis of the number of detained cars with export, import and transit cargoes. The main reasons for the delays in the wagons at the border stations of the Southern Railway regional branch of PJSC "Ukrzaliznytsia" were considered for the period from 2015 to 2016. Options for improving the interaction of structural units are considered for the work of state control bodies at border stations of Ukraine's railway transport. The scheme of information and control system of interaction in the conditions of different companies-owners of rolling stock is given in the work. The model of the transfer station can be described by a Markov chain with a return path with a finite time and three states. Interaction with the nearby areas can be characterized by the total income from freight transportation for the structural division. The system of transfer of wagons across the border under a unified system for managing the railroad transport system should ultimately lead to the creation of a coordinated system for the exchange of information between shippers, recipients, stations, border control, customs authorities of state control, owners of goods, wagons, and so on.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/98
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 172

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berestov.pdf252.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.